گزارشی از برنامه پرمخاطب شبکه پرس تی وی

«ما ؛ مردم» علیه موج‌‌سواری ترامپ

برنامه هفتگی «ما؛ مردم» شبکه پرس تی‌وی مسائل روز داخلی و خارجی کشور آمریکا را با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. عاطفه سادات دربندی تهیه‌کننده «ما؛ مردم» است و بهمن نورایی اجرای آن را به عهده دارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۹۲

تهیه‌کننده «ما؛ مردم»، درباره چرایی ساخت این برنامه می‌گوید: با ساخت این برنامه، مسائل و چالش‌های داخلی و خارجی آمریکا را مطرح می‌کنیم، چرا که در جدول پخش پرس تی وی جای خالی چنین برنامه‌ای که صرفا به تحلیل مسائل آمریکا بپردازد، خالی بود.

عاطفه سادات دربندی درباره دلایل انتخاب عنوان ما؛ مردم برای این برنامه می‌گوید: قانون اساسی آمریکا با عبارت «We the people» شروع می‌شود و بیانگر این مهم است که ما به سفیدپوستان و مردان آمریکا همیشه بها داده‌ایم؛ چون در ابتدا زنان و سیاهپوستان حق هیچ‌گونه رای نداشتند و مورد احترام قرار نمی‌گرفتند. البته این دوگانگی و تبعیض کماکان در جامعه آمریکا به چشم می‌خورد و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها، مردم گاه با پلاکاردهایی با همین عبارت We the people شرکت کرده و اعتراض خود را از این همه تبعیض به گوش همگان می‌رسانند. به همین دلیل این عنوان را برای برنامه برگزیدیم. برنامه «ما؛ مردم» از حضور کارشناسانی در استودیوی خود برای تبیین هر چه بهتر موضوعات بهره می‌برد. دربندی در این باره می‌گوید: از دو کارشناس آمریکایی در برنامه استفاده می‌کنیم. چند قسمتی هم هست که یک کارشناس در استودیو حاضر می‌شود تا پاسخگوی کامنت‌هایی که مخاطبان برنامه در فضای مجازی می‌گذارند، باشد.

حواشی ترامپ پایان ندارد

او با بیان این مطلب که در هر برنامه به مسائلی مانند قاچاق دارو در آمریکا، میزان معتادان این کشور، سیستم قضایی، نژادپرستی و... می‌پردازیم، درباره بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت می‌کنند نیز می‌گوید: برای برخی از قسمت‌های برنامه کامنت زیاد دریافت می‌کنیم؛ آنقدر زیاد که وقت برای پاسخگویی آنها کم می‌آوریم. قسمت‌هایی از برنامه را نیز در قالب آیتم‌های کوتاه 2 دقیقه‌ای در فضای شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم که روزانه تا 40 هزار بازدید هم دارد. برنامه با وجود ترامپ و حواشی پیرامون آن برای مخاطب جذاب‌تر شده است و بازخوردهایی چندمیلیونی از بینندگان در فضای مجازی دریافت می‌کنیم. تهیه‌کننده «ما؛ مردم» تصریح می‌کند: این مقوله به شخصه برای خود من به عنوان تهیه‌کننده خیلی جذاب است و علاقه‌ام به ادامه و
هر چه پربار کردن برنامه را بیشتر از قبل کرده است. موضوع برخی از برنامه‌ها بر مبنای همین نظرات و پیشنهادات شکل می‌گیرد.

سادات دربندی با تاکید بر این‌که مسائل آمریکا آنقدر وسیع است که تمامی ندارد و ترامپ و حواشی آن برای ساخت فصل‌های دیگر هم سوژه‌های خوبی هستند، می‌افزاید: با ورود به سال جدید میلادی در قالب دو قسمت به بررسی عملکرد دولت آمریکا و ترامپ خواهیم پرداخت.

بازخورد شگفت‌انگیز مخاطبان

بهمن نورایی مجری این برنامه فعالیت خود را از سال 1393 از شبکه سحر آغاز کرده است. او به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تسلط دارد و قبل از «ما؛ مردم» اجرای چند برنامه دیگر را در شبکه‌های برون مرزی در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

نورایی درباره جذابیت‌های اجرای برنامه‌های سیاسی می‌گوید: اخبار سیاسی دنیا و کشور را از نزدیک دنبال می‌کنم و به صورت روزانه در این زمینه مطالعه دارم. سال گذشته که به آمریکا رفته بودم دقیقا 24 ساعت قبل از اجرایی شدن فرمان ترامپ آنجا رسیدم. خیلی متاثر و عصبانی شدم و البته وقتی همبستگی مردم را علیه این فرمان دیدم بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتم. وقتی در برنامه به این موضوع پرداختیم به عقیده من 90درصد مخاطبان موافق برنامه بودند. به هر حال از این‌که فرصتی برای ابراز عقیده برایم به وجود آمده خوشحال هستم و بازخوردهای خوبی هم گرفته‌ام.

این مجری در ادامه تصریح می‌کند: از وقتی در پرس‌تی‌وی کار می‌کنم به طور شگفت‌انگیزی بازخورد مخاطبان را دیده‌ام و 2 تا 3 هزار ایمیل و کامنت‌هایی که می‌آید دلگرم‌کننده است. مخاطبان آمریکایی هم از برنامه استقبال می‌کنند و از این‌که صدای متفاوتی وجود دارد که نقطه نظر آنها را بیان می‌کند احساس رضایت می‌کنند. نورایی درباره ویژگی‌های برنامه «ما؛ مردم» نیز می‌گوید: برنامه نویی است که فکر نکنم چنین اثری تاکنون در شبکه‌های دیگر ساخته شده باشد. دلگرم‌کننده است که چنین برنامه‌هایی با استاندارد بین‌المللی در ایران ساخته می‌شود.

موضوعات به‌روز است

او با تاکید بر این که تمام موضوعات برنامه به‌روز است، می‌افزاید: همدلی و همراهی تمام اعضای تیم تولید ما را هدایت می‌کند که یک گام بهتر به جلو برداریم. من از تکرار متنفرم و احساس می‌کنم خودمان را تکرار نکرده‌ایم و این خود یک دستاورد مهم و ارزشمندی برای برنامه محسوب می‌شود. این مجری درباره تفاوت اجرا برای مخاطبان داخلی و خارجی نیز خاطر نشان می‌کند: به نظر من اگر اجرا صادقانه باشد هیچ فرقی ندارد. اگر برنامه‌ای محبوب بوده و مورد استقبال مخاطب قرار گرفته باشد این تفاوت به حداقل می‌رسد.

زهرا صلواتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها