بارسا با کوتینیو چطور خواهد بود؟

ماه جولای که اسپورت میل برای اولین بار خبر انتقال احتمالی فیلیپه کوتینیو را از لیورپول به بارسلونا منتشر کرد، نام آندرس اینیستا بیش از هر زمان دیگری سر زبان‌ها افتاد. همان زمان بسیاری به این مساله اشاره می‌کردند که این هافبک خلاق قرار است جای اینیستا را پر کند و این در حالی بود که خبر قرارداد طولانی مدت اینیستا با بارسا چند ماه پیش از سوی رسانه‌ها اعلام شده بود. با این حال با آمدن کوتینیو به بارسا، ارنستو والورده برای قرار دادن این بازیکن در خط هافبک کار سختی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۳۲

قرارداد طولانی مدت بارسا با اینیستا به این معنی است که او ظاهرا حضوری نامحدود در این باشگاه خواهد داشت، اما در عمل چیزی مشخص نبود تا این‌که در ماه اکتبر حقایق مربوط به این قرارداد افشا شد. بر این اساس قراردادی بین اینیستا و باشگاه به امضا رسیده بر این مبنا که این هافبک خلاق هر زمان که بخواهد پایان خداحافظی خود از دنیای فوتبال را اعلام کند، چند هفته قبل آن را به اطلاع سران و مدیران باشگاه برساند. خود او چندی پیش در این زمینه گفت: من نمی‌خواهم اینجا حکم یک مسافر را داشته باشم، بلکه دوست دارم حضورم مهم و تاثیرگذار باشد. با تمام این اوصاف بسیاری بر این باورند که این فصل به احتمال زیاد آخرین فصل حضور اینیستا در مستطیل سبز خواهد بود.

محتمل بودن همین مساله موجب شده تا مدیران بارسا به این اندازه برای جذب کوتینیو اصرار کنند. یکی از مزیت‌های کوتینیو این است که بر خلاف اینیستا می‌تواند در دو پست متفاوت بازی کند. او بخوبی می‌تواند جای هافبک اسپانیایی را در خط میانه بارسا پر کند اما قابلیت دیگر این هافبک 25 ساله این است که به خوبی می‌تواند کنار سوارز و مسی بازی کند و به عبارت دیگر جایگزین مناسبی برای نیمار به حساب می‌آید.

بارسا با اتمام نیم فصل اول لالیگا به راحتی در صدر ایستاده و این در حالی است که پس از مصدومیت عثمان دمبله، والورده مجبور شد سیستم 3ـ3ـ4 مورد علاقه خود را کنار گذاشته و با استفاده از پائولینیو با یک هافبک بیشتر مقابل حریفانش بازی کند و این‌طور نتیجه بگیرد.

البته آمدن کوتینیو را نمی‌توان به هیچ وجه به معنای پایان دوران اینیستا در بارسا دانست زیرا در صورت آمده بودن، این بازیکن می‌توانند یکی از بهترین ترکیب‌های سال‌های اخیر بارسا را شکل دهند. طی چند وقت اخیر زمزمه رفتن آردا توران از بارسا بارها شنیده شده و حالا با آمدن احتمالی کوتینیو، این هافبک ترک بی شک نیوکمپ را ترک خواهد کرد. البته این تنها آردا توران نیست که از آمدن کوتینیو متضرر می‌شود. دنیس سوارز، رافینیا و آندره گومز از جمله بازیکنانی هست که با این وضع باید فکری به حال‌ آینده خود کنند.

حالا باید منتظر ماند و دید که این انتقال پر کش و قوس در نهایت نهایی می‌شود یا خیر. آن‌طور که رسانه‌های نزدیک به بارسا گمانه‌زنی می‌کنند این تیم باید مبلغی در حدود 150 میلیون یورو برای جذب کوتینیو پرداخت کند که بدین ترتیب این هافبک 25 ساله لقب گران‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا و البته لالیگا را از آن خود خواهد کرد. در این میان بسیاری معتقدند که اگر این انتقال نهایی شود، کوتینیو خیلی زود به ستاره محبوب هواداران بدل خواهد شد.

ریوالدو، ستاره برزیلی سابق بارسا یکی از همین افراد است که می‌گوید: «کوتینیو بازیکن بسیار خوبی است و مطمئنم که اگر به بارسا برود، آنجا براحتی خواهد درخشید. کوتینیو چه به لحاظ فوتبالی و چه شخصیتی، انسانی فوق العاده است و کاملا مناسب فلسفه و سبک بازی بارسا. هواداران به او برای وفق پیدا کردن با شرایط بارسا زمان کافی خواهند داد و تقریبا اطمینان دارم که دیر یا زود، کوتینیو به بازیکنی بزرگ برای بارسا تبدیل می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها