ژان ژاک آنو، فیلمساز سرشناس فرانسوی، یک مجموعه تلویزیونی را آماده پخش کرده است. این درام اجتماعی اکشن با نام حقیقت درباره ماجرای هری کوبرت تهیه و تولید شده است. قرار است مجموعه آنو اواسط سال جدید میلادی روی آنتن برود. تهیه‌کنندگان این درام پرتنش گفته‌اند آن را به صورت همزمان در فرانسه و دیگر کشورهای بزرگ دنیا پخش خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۸۲

مجموعه که در میان رسانه‌های گروهی با نام کوتاه هری کوبرت شناخته می‌شود، در ده اپیزود تهیه شده و فیلمنامه اقتباسی آن با نگاهی به نوول پرخواننده جوئل دیکر نوشته شده است. پاتریک دمپسی، بازیگر سرشناس انگلیسی زبان سینما، نقش اصلی مجموعه را به عهده دارد. او در عین حال، یکی از تهیه کنندگان آن است. هری کوبرت به صورت مشترک توسط واحد تلویزیونی کمپانی مترو گلدوین مه یر و شرکت فرانسوی ایگل پیکچرز تولید شده است.

به نوشته ورایتی، دمپسی در داستان مجموعه در نقش نویسنده موفقی به‌نام مارکوس گلدمن ظاهر می‌شود که قصد نوشتن یک نوول تازه را دارد. او برای الهام‌گیری در این رابطه، راهی شهر کوچکی می‌شود که استادش هری کوبرت در آن زندگی و کار می‌کند. ورود مارکوس با پیدا شدن جسد نوجوان 14ساله‌ای همراه است که سه دهه قبل ناپدید شده. هری کوبرت به اتهام قتل دستگیر می‌شود. مارکوس همزمان با تلاش برای پیدا کردن مدارکی به نفع استاد خود، همین موضوع را دستمایه نوول تازه‌اش قرار می‌دهد. جست و جوی مارکوس، او را به کشف حقیقت تازه‌ای درباره استادش می‌رساند و پایانی غیرمتعارف را رقم می‌زند. نوول جوئل دیکر سوئیسی تبار سال 2012 در اروپا منتشر شد. نسخه انگلیسی زبان این نوول، سال 2014 روی پیشخوان کتابفروشی‌های آمریکای شمالی قرار گرفت. این نوول شهرت بسیاری در کشور فرانسه دارد و به همین دلیل، آنو تصمیم به کارگردانی نسخه تلویزیونی آن گرفت. تنها در فرانسه، یک میلیون نسخه از نوول به فروش رسیده است.

کلید فیلمبرداری مجموعه اوایل تابستان در لوکیشن‌های کشور کانادا آغاز شد. جنگل‌های اطراف شهر مونترال، نقش مهمی در فضاسازی داستان مجموعه دارد. آنو با شروع کار فیلمبرداری اعلام کرد، ‌قصد دارد دلهره موجود در داستان دیکر 32 ساله را به شکلی تصویری به صفحه تلویزیون منتقل کند. این نویسنده متخصص نگارش نوول‌های تعلیقی و دلهره‌آور است و همین نکته، توجه آنو را به هری کوبرت جلب کرده. قبل از شروع کار فیلمبرداری، شایع بود که رایان گاسلینگ،‌ بازیگر جوان و مطرح آمریکایی نقش اصلی مجموعه را بازی خواهد کرد. حتی گفته شد،‌ او همراه آنو به شهر مونترال سفر کرده است،‌ اما با شروع کار تولید مجموعه، نامی از وی به‌میان نیامد و اعلام شد،‌ پاتریک دمپسی در نقش مارکوس گلدمن بازی می‌کند. هری کوبرت،‌ اولین کار تلویزیونی آنوی 74 ساله به حساب می‌آید. او در سینما تا به حال فیلم‌های مطرحی مثل نام گل سرخ، خرس، عاشق، دشمن پشت دروازه‌ها و برادران را ساخته است. هری کوبرت اولین کار آنو از سال 2015 و بعد از فیلم سینـمایـی توتم گرگ است.

مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها