رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه کشت «گیاهان دارویی» در حوزه کشاورزی برای نخستین بار در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح به‌شکل گلخانه‌ای کار خود را آغاز کرده است و به‌شکل بخش خصوصی اداره خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۴۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ نعمت‌الله ترکی در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به‌ریاست استاندار تهران و در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح‌های مختلف دستگاههای اجرایی در حال بازبینی است و جهاد کشاورزی استان 14 طرح در بخش اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی مثل گندم، دانه‌های روغنی، سیب‌زمینی و سایر کالاهای ضروری در بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد و تاکنون طرح‌های جهاد کشاورزی استان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه کشت «گیاهان دارویی» در حوزه کشاورزی برای نخستین بار در استان تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح به‌شکل گلخانه‌ای کار خود را آغاز کرده است و به‌شکل بخش خصوصی اداره خواهد شد.

ترکی گفت: حدود 18 هزار شاخه گل رز در این سیستم پیش‌بینی شده است و ظرفیت تولید و صادرات یک میلیون گل شاخه‌بریده را در استان داریم و بخش قابل توجهی را کشت گیاهان دارویی به خود اختصاص داده و حدود 6 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی به راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه تا پایان سال اشاره کرد و افزود: ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان توسط بخش خصوصی در دستور کار است و کل محصولات کشاورزی به‌شکل زنجیره‌ای از تولید، توزیع، بسته‌بندی تا مصرف در این بخش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به فعالیت 9 هزار مرکز تولید دام به‌شکل مستقیم در استان گفت: تعدادی از این مراکز که نیمه‌فعال بودند فعال شده و اکنون روزانه 32 تن ظرفیت تولید گوشت را در استان داریم.

ترکی به مقام اول استان تهران در تولید محصولات لبنی اشاره کرد و افزود: احداث دو مجموعه تولید مواد لبنی در دستور کار است و امسال با یک تن افزایش تولید به 5.5 تن محصولات لبنی دست یافتیم.

وی ادامه داد: در تولید قارچ نیز به سطح اول در کشور دست یافتیم و استان از واردات مواد اولیه برای تولید قارچ بی‌نیاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: استان تهران رتبه نخست بهره‌مندی از سامانه‌های نوین آبیاری، جذب تسهیلات خطوط مکانیزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را داراست.

ترکی با بیان اینکه 8 درصد پیشرفت فیزیکی در تحقق طرح‌های جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی را شاهد هستیم، گفت: استان تهران آماده ایجاد فرصت شغلی با بهره‌مندی از تسهیلات دولت برای اشتغالزایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها