کمپین تبلیغاتی و آنچه باید درباره آن دانست

زمانی که می خواهید یک کمپین تبلیغاتی را برای کسب و کارتان، مخصوصا اگر کوچک است امتحان کنید، هیچ گاه به شعار شرکت نایک "فقط انجام بده" گوش نکنید!
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۷
کمپین تبلیغاتی و آنچه باید درباره آن دانست

زمانی که کمپین تبلیغاتی بر اساس برنامه تبلیغات یا همان مارکتینگ پلن برنامه ریزی نشده باشد، بدیهی است که راه به جای خاصی نخواهد برد. غالبا یک وب سایت ساخته می شود، یا یک صفحه فیس بوک! اطلاعات در این 2 صفحه پخش می شود و گفته می شود کار تمام شده است.

اما باید بدانیم که اینگونه اجرایی کردن تبلیغات، ماهیگیری روی خاک خشک است!

حال چگونه باید از این بازار ماهیگیری کرد؟ نکات زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن باشید کمپین تبلیغاتی بر اساس مارکتینگ پلن پیش می رود

اگر برای مخارج کسب و کار در آینده برنامه ای ندارید، حتما این کار را انجام دهید! و نگذارید فعالیت های کمپین تبلیغاتی، بدون استفاده این برنامه پیش برود. بازاریابی بدون هدف، تنها هدر دادن سرمایه است.

  1. اهداف صریح بیان کنید

اهداف کمپین های تبلیغاتی، نباید کلی گویی داشته باشد، بلکه می بایست با اعداد و ارقام پیش رفت. به عنوان مثال اهدافی نظیر "بهبود و افزایش فروش" هدفی اشتباه و "افزایش 8% برای فروش" هدفی درست است.

  1. مشخصه های دقیقی برای اندازه گیری موفقیت

می بایست مشخصه های دقیقی از معیارها به دست بیاورید تا بتوانید موفقیت کمپین تبلیغاتی را اندازه گیری کنید. هرچه را نتوان اندازه گرفت، باعث افزایش هزینه می شود.

  1. بودجه کمپین را در دست داشته باشید

بودجه تبلیغات را در دستتان نگه دارید و از صرف کردن آن در روشهای پر هزینه در ابتدای شروع کسب و کار بپرهیزید. این بزرگترین اشتباهی است که یک کسب و کار استارت آپی می تواند انجام دهد.

  1. جامعه هدف، ابزار هدف

هر جامعه را با یک ابزار می توان نسبت به محصول یا خدمت قابل ارائه جذب کرد. ابزار شما برای این کار چیست؟ مطمئناً یک مشاور تبلیغاتی باتجربه، می توان شما را در این راه بسیار یاری کند.

  1. وقایع را ثبت کنید

یک تقویم داشته باشید که در آن فعالیت هایی که در زمینه تبلیغات و کمپین های تبلیغی انجام شده، ثبت شده باشد. این موضوع به شما کمک میکند تا برای آینده بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید.

  1. زمان اجرا فرا رسیده

پیش نیازها را رعایت کنید و امروز، قدمی محکم، کوتاه کوتاه و اما مطمئن به سمت فروش بیشتر بردارید. همه وقایع را اندازه گیری و ثبت کنید تا در هر کمپین جدید، از دیگری پیشی گرفته باشید.

منصور کیارش – مشاور بازاریابی و تبلیغات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها