معاون گردشگری تهران از تهیه طرح زیرساخت گردشگری تنگه واشی خبر داد و گفت: شاید سال آینده از ازدحام گردشگر در این منطقه جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰۱

به گزارش مهر ، علی رفیعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در نشست آینده پژوهی بازاریابی و اقتصاد گردشگری که به مناسبت هفته پژوهش در فرهنگسرای امام برگزار شد گفت: آیین نامه ایجاد و اصلاح تاسیسات گردشگری به تصویب هیات دولت رسیده ولی برخی از مصداق‌ها مانند پانسیون و اقامتگاه از آن حذف شده بود. بعد که ابلاغ شد گفتند که باید این دو تا را هم اضافه می‌کردند بنابراین کسانی که قبلا مجوز داشتند دچار مشکل می‌شدند .

وی در این جلسه و در پاسخ به یکی از دانشجویان که درباره زیرساختهای گردشگری تنگه واشی انتقاد کرد نیز گفت: طرح زیرساخت گردشگری تنگه واشی تهیه شده است. ما حریم آثار تاریخی تنگه را می‌خواهیم ثبت کنیم. شورای گردشگری در تنگه برگزار شد مصوبات خوبی نیز داشت تا اگر تابستان سال آینده تور گردشگری به آنجا می‌رود حداقل دارای زیر ساخت باشد. آنجا دچار معضل زیست محیطی شده است معضل فرهنگی نیز برای روستا ایجاد شده است. قرار بود طرح جامعی توسط یک شرکت خصوصی تهیه شود اما چون باید از منابع محلی استفاده می‌شد معضلات قانونی داشت و آن طرح مصوب نشد. در نظر داریم طرح جامع گردشگری برای سال آینده داشته باشیم. شاید از ورود گردشگر زیاد به آن منطقه جلوگیری شود. وی گفت: فعالیت عمده دانشجویان گردشگری می‌تواند براساس قوانین و مقررات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی تهران و یا هتل و هتل آپارتمان باشد. اقامتگاههای بوم گردی نیز روز به روز در حال گسترش است در دنیا اقتصاد گردشگری حول یک محور خاص حرکت می‌کند اما در ایران صرفا در حوزه اقامت است. در کشورهای دیگر اقامتگاههای بومی در جایی بوجود می‌آیند که آن اقامتگاه قصد دارد تا از یک گونه حیوانی و یا جانوری حمایت کند اما هنوز این اقدام در ایران جا نیفتاده است و یا خانواده‌ها یکی از اتاق‌های اضافه منزل خود را اجاره می‌دهند. اینها مدل‌هایی از کسب و کار و اقتصاد گردشگری است.

رفیعی گفت: در بخش گردشگری سلامت متاسفانه این رشته گردشگری همیشه دلال محور بوده است شاید قوانینی که تدوین شده به این موضوع کمک کند اما چون دستگاههای مختلفی در آن دخیل هستند همیشه مشکلات زیادی در این صنعت وجود داشته است با این وجود به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد همیشه رو به رشد است. چون ایران از لحاظ تجهیزات پزشکی بسیار به روز است. موضوع دومی که مغفول مانده است تندرستی است. برخی از افراد به اسم ماساژ و اسپا آن را می‌شناسند. آلمانی‌ها اتاق نمک در غارهای نمکی درست می‌کنند چون تنفس در چنین اتاق‌هایی برای یبماری‌های ریوی بسیار مناسب است. ما بزرگ‌ترین معدن نمک را در ایران داریم غارهای نمکی زیادی نیز در سمنان وجود دارد که بلااستفاده هستند درحالی که می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

معاون گردشگری تهران گفت: برخی از افراد مدیریت و برنامه ریزی برای کسب و کاری که می‌خواهند راه اندازی کنند ندارند، به همین دلیل شکست می‌خورند یا نمی‌دانند که کجا باید برنامه ریزی کنند.

وی افزود: دوستان اگر راهنمای گردشگری شوند بیشتر از مدیران آژانسها درآمد کسب خواهند کرد. روزی 150 هزار تومان دستمزد راهنمایان است. می‌توان بایک دوره 6 ماهه کارت راهنمایی را نیز گرفت. پیش روی کسانی که راهنمای گردشگری می‌شوند یک دنیای جدید قرار دارد. بخش‌های دیگری نیز برای کار در حوزه گردشگری هست که سرمایه لازم دارد مانند سفره خانه‌های سنتی.رفیعی به دانشجویان گردشگری پیشنهاد کرد که از علم روز دنیا با خبر شوند و ببینند که کشورهای دیگر چه کارهایی در حوزه گردشگری انجام می‌دهند همچنین باید بررسی کرد که کشورهای دیگر چه کارهایی انجام می‌دهند مثلا چرا سنگاپور در حوزه زیبایی از ایران جلو زده است و جراحی زیبایی را با نصف قیمت و با کیفیت ایران انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها