این روزها به هر سویی در فوتبال نگاه می‌کنی سرشار از حاشیه است. رسانه‌های مختلف برای آن که از قافله همکاران خود عقب نمانند، هر روز به بخشی از اختلاف میان فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش اشاره می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۵۱

یکی این اختلاف را طلاق عاطفی می‌نامد و دیگری کی‌روش را در آستانه جدایی می‌داند. در این میان، آنچه البته دیده نشده، تیم ملی و گروه سختی است که در آن قرار گرفته‌ایم. بلوایی که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند، موضوعی است که باید بین فدراسیون و سرمربی حل شود که در جلسه دو ساعته مسکو حل شد و آخرین پست کی‌روش در صفحه اجتماعی‌اش (اکنون وقت اتحاد است) نشان داد ظاهرا همه چیز به خیر تمام شده است، اما در این میان یک نکته مغفول مانده: تیم ملی. بدون تردید تیم ملی در روسیه کاری بسیار دشوار پیش‌رو دارد. سه مسابقه سخت که باید برای هر یک از آنها برنامه تاکتیکی جداگانه نوشت.

رسانه‌ها بیش از آن که به رویاهای فوتبالی مردم ایران توجه کنند و به بلندپروازی‌های جاه‌طلبانه آنها بپردازند، به موضوعی پرداخته‌اند که همه پرهای پرواز فوتبال ایران را می‌چیند. شش ماه است به جام جهانی صعود کرده‌ایم و تمام ذهن ما در این مدت درگیر دعواهای خودساخته و درگیری‌های بی‌دلیل بود. اگر بیدار نشویم، شش ماه باقیمانده هم به همان شکل باطل می‌گذرد.

ضرورت دارد مسیر خود را تغییر دهیم. انرژی‌های ما به جای آن که ما را پیش ببرد، در جهت خنثی کردن انرژی خودمان هدر می‌رود. با این اوصاف، از همین حالا سرنوشت ما در روزهای جام جهانی مشخص است.

کمی به خود بیاییم. همه ایران باید در کنار هم قرار بگیرد. دست همه فوتبالدوستان، پیشکسوتان و رسانه‌های ایرانی باید در دست هم باشد تا اتفاق بزرگ رخ دهد. اگر ما رسانه‌ها به جای پرداختن به چند موضوع ازجمله دعوای یک پیشکسوت با فدراسیون فوتبال به دلیل تخلفات فدراسیون گذشته، به موضوع مهمی به نام شیوه آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی بپردازیم و انرژی خود را خرج این کنیم که کمک فوری دولت به تیم ملی را ممکن کنیم، وظیفه‌مان را درست انجام داده‌ایم. اگر پیشکسوتان به جای نقد مخرب، به کمک تیم ملی بیایند، وظیفه‌شان را انجام داده‌اند. اگر کادر فنی تیم ملی به جای ایراد گرفتن، تمرکز خود را به خرداد 97 معطوف کند، وظیفه‌اش را درست انجام داده و اگر فدراسیون فوتبال فقط به تدارک کامل و بی‌عیب تیم ملی فکر کند، به وظیفه‌اش عمل کرده. دستمان را به دست هم دهیم و کاری را انجام دهیم که وظیفه ملی‌مان حکم می‌کند. در آن صورت شاید بتوان به متوقف کردن اسپانیا و پرتغال فکر کرد.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها