کلیک شما

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۳۱

برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam@ دنبال کرده یا نظرات خود را به حساب کاربری click_ jamejam@ در تلگرام ارسال کنید.

علی سراج از یزد

بعد از به‌روزرسانی ویندوز 10 به Fall Creators حجم زیادی از درایو C رایانه اشغال شده و پوشه‌ای با نام Windows.old نیز به آن اضافه شده است. چطور باید حجم اضافه شده را تخلیه کرد یا این پوشه را بدون بروز مشکل در عملکرد ویندوز حذف کرد؟

سیستم‌عامل ویندوز پس از به‌روزرسانی خودکار به نسخه‌ای جدید، یک نسخه پشتیبان از ویندوز قبلی را در پوشه Windows.old برای شما نگهداری می‌کند تا در صورتی‌که استفاده از ویندوز جدید مشکلاتی را برای شما به‌وجود آورد، بتوانید نسخه قبلی را بازگردانی کنید. در صورتی‌که به این بازگردانی نیازی ندارید و می‌خواهید فضای اشغال شده توسط این پوشه را آزاد کنید کافی است از ابزار پاکسازی دیسک در ویندوز کمک بگیرید. برای استفاده از این ابزار و حذف فایل‌های مرتبط با ویندوز قبلی به این روش عمل کنید:

به منوی استارت مراجعه کرده و در کادر جست‌وجو عبارت cleanmgr را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

پس از اجرای ابزار Disk Cleanup، درایو حاوی فایل‌های ویندوز را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

در پنجره به‌نمایش درآمده روی گزینه Cleanup System Files کلیک کنید.

دوباره درایو حاوی ویندوز را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

در این مرحله عملیات جست‌وجو به‌دنبال نسخه‌های قبلی ویندوز آغاز شده و پس از پایان این عملیات فهرستی از فایل‌های قابل حذف برای شما نمایش داده می‌شود.

با انتخاب گزینه‌های Windows Upgrade Log file یا Previous Windows Installation می‌توانید اطلاعات مرتبط با به‌روزرسانی ویندوز را پاکسازی کنید.

زهره نمازی از شیراز

بتازگی ویندوز رایانه را عوض کردم و با توجه به عادتی که در تایپ کردن دارم، صفحه‌کلید استاندارد فارسی را فعال نکردم. برای تایپ حروف «پ» و «ژ» با مشکل مواجه هستم و می‌خواهم همچون ویندوز قبلی این حروف را همان‌طور که روی صفحه‌کلید مشخص شده‌اند تایپ کنم. ویندوز 10 و لپ‌تاپ اچ‌پی دارم.

استفاده از صفحه‌کلید استاندارد فارسی در ویندوز به رفع این مشکل کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم برای مواجهه نشدن با این مشکل روی انواع رایانه‌ها، به استفاده از صفحه‌کلید استاندارد عادت کنید. در ادامه برای رفع این مشکل می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش صفحه‌کلید همچون Keyboard Layout Manager کمک بگیرید. با مراجعه به لینک زیر نسخه رایگان این نرم‌افزار را باتوجه به ویندوز خود دانلود کرده و پس از نصب و اجرای آن در حالت Administrator، شکل صفحه‌کلید رایانه خود را انتخاب کرده و با انتخاب هریک از کلیدهای صفحه‌کلید، کلید دلخواهتان را از فهرست کلیدهای قابل استفاده انتخاب کرده و پس از ذخیره‌سازی تغییرات، رایانه را ری‌استارت کنید.

http://www.klm32.com/Download.html

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها