چهره بین‌المللی فوتبال ایران در قرعه‌کشی جام جهانی

مهدوی‌کیا: امیدوارم خوش‌قدم باشم

تنها کارلوس کی‌روش و محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهمان‌های مراسم قرعه‌کشی جام جهانی از ایران نیستند. کشورمان یک چهره ویژه دیگر هم در این مراسم خواهد داشت. او مهدی مهدوی‌کیاست. مربی محبوب فوتبال ایران که در آلمان و در باشگاه هامبورگ کار می‌کند، از سوی فیفا برای حضور در مراسم قرعه‌کشی دعوت شده است. این مراسم روز 10 آذرماه در کاخ کرملین برگزار می‌شود و همه امیدوار هستند قرعه خوبی برای تیم ملی ایران بیفتد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۲۲

مهدی مهدوی‌کیا با تائید حضورش در کاخ کرملین در این باره توضیح می‌دهد: «بله، من به مراسم دعوت شده‌ام و قطعا به روسیه سفر می‌کنم. خوشحالم از این اتفاق و امیدوارم برای تیم ملی ایران خوش‌قدم باشم.» مهدوی‌کیا یک بار در مراسم قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی حاضر شد و خودش قرعه تیم ملی را برداشت. قرعه‌ای که او برداشت، عالی بود و باعث شد ایران به جام جهانی برزیل صعود کند. قرعه مهدوی‌کیا قطر، کره جنوبی، ازبکستان و لبنان بود.

او با خنده در این باره می‌گوید: «آن موقع قرعه را خودم برداشتم و موقعی که داشتم این کار را می‌کردم، تو دلم می‌گفتم خدا رحم کند. امیدوارم قرعه خوبی برای تیم ملی بردارم. خوشحالم که در گروه خوبی افتادیم و بعد تیم ملی هم به جام جهانی برزیل صعود کرد. این بار ولی من فقط در مراسم هستم.»

کیا با لبخند ادامه می‌دهد: «امیدوارم این بار هم هرکه قرعه را برمی‌دارد، دستش خوب باشد و تیم ملی در گروه خوبی بیفتد. چون می‌خواهیم ان شاءالله از گروهمان صعود کنیم و خیلی مهم است که با چه تیم‌هایی در یگ گروه بیفتیم. این طور که من متوجه شده‌ام، ممکن است اسپانیا با یکی از تیم‌های برزیل، آلمان یا فرانسه همگروه شود. حالا تصور کنید تیمی مثل ما در این گروه بیفتد. خب در آن صورت واقعا صعود خیلی سخت می‌شود.»

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که واقعا فکر می‌کنی ایران بتواند در جام جهانی از گروهش بالا برود، می‌گوید: «ببینید این دیگر بسته به قرعه‌کشی است. هدف تیم ملی این هست. کارلوس کی‌روش تیم قدرتمندی ساخته است. تیمی که به نظرم یکدل و متحد است. یک چیز را فراموش نکنیم. تیم ما از جام جهانی 98 به بعد یکی درمیان به جام جهانی می‌رفت. این بار اما همه چیز عوض شده. ما دو بار متوالی به جام جهانی رفته‌ایم. انگار می‌خواهد یک اتفاقاتی بیفتد. ما تیم همدلی داریم و اگر قرار باشد به دور دوم برویم، الان وقتش است. اما همان طور که گفتم پیش از هر چیز باید منتظر قرعه‌کشی بمانیم. زمان زیادی تا شروع مراسم نمانده و ان شاءالله تیم ملی در گروهی قرار بگیرد که شانس صعود داشته باشد.»

چهره محبوب فوتبال ایران حرف‌های خود را این طور تمام می‌کند: «باید همه از تیم ملی حمایت کنند. کی‌روش واقعا مربی خوبی است و نقش مهمی در موفقیت ما داشته است. همین که تیمی درست کرده که دفاعش اینقدر قوی است، باید خوشحال باشیم. همه از نتایج تیم ملی خوشحال هستند. ایران حتی در روز بدش هم نمی‌بازد و این یک نکته خوب است. واقعا یادمان رفته آخرین بار تیم ملی کی باخت. الان زمان حمایت است و باید یک تیم قدرتمند بسازیم تا در جام جهانی موفق باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها