چرا پتروشیمی بندرامام در آسیا چهارم است، در لیگ برتر بسکتبال اول؟

مردم از این بازی‌ها راضی نیستند

با توجه به برگزاری دور هشتم بازی‌های لیگ برتر بسکتبال و نزدیک شدن به نیم فصل، آن هم در کمتر از یک ماه، شرایط کمی و کیفی لیگ برتر بسکتبال توسط شنوندگان رادیو ورزش در برنامه صبح و ورزش این شبکه بررسی شد که نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد مردم از سطح کمی و کیفی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال رضایت ندارند.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۰۸

عده‌ای مباحث مالی تیم‌ها را مطرح کردند و برخی ضعف‌های مدیریتی بسکتبال را برشمردند، اما بحث غالب برنامه دیروز، نارضایتی از سطح کمی و کیفی بازی‌ها تا اینجای رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بود.

در این برنامه، نتایج نماینده باشگاه‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا مورد توجه مردم قرار گرفت و با اشاره به نتایج این تیم گفته شد بسکتبال باشگاهی ایران از سطح قهرمانی‌های متوالی خود در تاریخ جام باشگاه‌های آسیا فاصله گرفته است.

پتروشیمی بندرامام قهرمان دو سال پی در پی بازی‌های لیگ برتر و صدرنشین بدون باخت فصل جاری با موقعیت و منابع مالی ویژه، شرایط خاصی در لیگ برتر بسکتبال دارد و فاصله این تیم با تیم‌های دیگر در فصل عادی زیاد است که این فاصله معمولا در دو دوره گذشته با استخدام حامد حدادی در مراحل نهایی لیگ برتر بسکتبال بیشتر هم شده است. با وجود این،بازی‌های پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال به این تیم در جام باشگاه‌های آسیا بدون همراهی حامد حدادی کمک نکرده است و این تیم امسال در مکان چهارم جام باشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

یکی از دلایل نتایج ضعیف پتروشیمی بندرامام را باید در افت تیم‌ها در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال جست و جو کرد که بازیکنان در این شیوه برگزاری لیگ برتر تحت فشار بازی‌های سخت و سنگین قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین پتروشیمی بندرامام که با سرمایه نفتی و با خیال راحت همین طور گلچینی از بهترین‌ها در لیگ برتر بسکتبال پیشتازی می‌کند، در عرصه‌های سخت بین‌المللی به مشکل برمی خورد. پتروشیمی بندرامام در این دو سال با کوچک‌ترین چالشی در راه قهرمانی ایران روبه‌رو نشد، اما در رقابت‌های غرب و باشگاه‌های آسیا به چالش‌های مهم‌تری از سوی تیم‌ها بخصوص الریاضی لبنان فراخوانده شد که در آن بازنده بود.

ساماندهی و آموزش بسکتبال نیز حلقه گمشده این ورزش در سال‌های اخیر است که در ادوار کنونی در لیگ برتر بسکتبال رخنه کرده و این ورزش را در موقعیت خطرناکی قرار داده است. تیم‌ها در لیگ برتر بسکتبال بدرستی ساماندهی نمی‌شوند و فدراسیون با هدف برگزاری لیگ برتر و رساندن تعداد تیم‌ها به ده تیم، توجهی به سطح کیفی تیم‌ها ندارد و فقط در اندیشه دو رقمی کردن تعداد تیم‌هاست که آن هم در سال‌های اخیر تقلیل پیدا کرده است و لیگ برتر به زحمت با 9 تیم برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، پیش از دلایل کاهش تیم‌ها باید گفت میزان عضویت بازیکنان در تیم‌ها کم شده است و چند بازیکن با شرایط خوب جذب باشگاه متمول پتروشیمی بندرامام می‌شوند. سپس نوبت به نفت آبادان می‌رسد و گزینه سوم هم تا اندازه زیادی با در نظر گرفتن موقعیت مالی تیم‌ها در میان بازیکنان بی‌شماری مشترک است.

در لیگ بی‌نظم و بی‌قاعده بسکتبال، شرایط مالی بسیاری از تیم‌ها نامطمئن و متزلزل است و با وجود توجه آنها به برخی ابعاد ساماندهی و استعدادپروری، از این منظر که پول بیشتر، قهرمان لیگ برتر بسکتبال را تعیین می‌کند بنابراین آنها در رقابتی نابرابر محکوم به شکست هستند . در این شیوه برگزاری لیگ که تاکنون شاهدش بودیم، جنبه نفوذ پول در برنامه‌های کوتاه‌مدت مانند خرید بازیکن خارجی یا استخدام حامد حدادی، ستاره بسکتبال ایران در مدت کوتاهی تاثیرگذار است و در نهایت منجر به قهرمانی یک تیم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها