از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) صورت گرفت

ارسال تجهیزات موشکی جدید به غرب کشور

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) خبر داد

استقرار سامانه‌های موشکی و راداری در مرز با عراق

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به رصد کلیه پروازهای فرا‌منطقه‌ای در آسمان عراق در ایام اربعین گفت: سایت‌های راداری و موشکی جهت مراقبت و انجام اقدامات تاکتیکی در مرز مستقر هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۰۹
استقرار سامانه‌های موشکی و راداری در مرز با عراق

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، امیر جعفری فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرامنطقه‌ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می‌پذیرد.

جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از 1400 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه 55 فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌شود.

وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سایت‌های راداری و موشکی و سامانه‌های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هرگونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.

وی همچنین از آمادگی بهره‌گیری از باندهای پروازی فرودگاه‌های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائران اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها