اگر در کربلا بودم می‌رفتم یا می‌ماندم؟

افسانه بایگان مهمان شنبه شب برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» بود.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگر سینما و تلویزیون ایران که در کارنامه‌اش آثاری خاطره‌انگیز به ثبت رسیده است، در این برنامه از خاطرات فراموش‌نشدنی سفرش به کربلا گفت و درباره راهپیمایی در مسیر معرفت که این روزها میلیون‌ها خاطرخواه دارد، عنوان کرد: اگر سفر اربعین معرفتی نباشد، فایده‌ای به حال آدم ندارد. یعنی باید حرکتی از نقص به کمال صورت بگیرد؛ من باید به سمت طلبیدن سفر کنم. سفر کربلا خیلی متفاوت است، این حال و این شور حسینی از همان لحظات اول ایجاد می‌شود.

وی با ذکر خاطره‌ای از سفر به کربلا گفت: برایم در نجف اتفاق خاصی افتاد. کفش‌هایم بعد از زیارت گم شد. عزیزان همراه می‌گفتند که این نشانه این است که دوباره برمی‌گردم. وقتی این اتفاق در کربلا هم تکرار شد، یکی از آیات خداوند خطاب به موسی به یادم آمد؛ بگذار نیت خود را و‌بیا. در آن حالت می‌بینی که همه تعلقات مانند خانواده، فرزند و همسر را باید رها کرد و رفت.

بازیگر سریال «سربداران» درباره قیام امام حسین (ع) و لزوم کسب معرفت درباره چنین حماسه‌ای، بیان کرد: برای خود من از حدود 30 سال پیش سوالاتی درباره عاشورا مطرح بود. فکر می‌کردم آن شب اگر در کربلا بودم، می‌ماندم یا می‌رفتم؟ این خیلی مهم است.

وی افزود: من در 19 سالگی سعادت داشتم در سریال عرفانی مذهبی «سربداران» بازی کنم. اما ماحصل کار من از لبه تیغ گذشت. به دلیل این‌که وقتی کار آماده شد و مسئولان دیدند، گفتند اصلا چنین شخصیتی قابل پخش نیست! بحث پوشش خاصی بود که یک زنِ درباری مغول داشت. اما چند روز بعد گفتند مژده بدهیم که حضرت امام خمینی(ره) سریال را دیدند و گفتند چرا باید سانسور شود؟ اگر قرار باشد شخصیت ترکان بانو شبیه فاطمه باشد، دیگر تضاد رفتارهای آنها مشخص نمی‌شود! کار هم در نهایت به همان شکل پخش شد و من امکان یافتم که در عوالم معنوی گام بردارم و بارها به یاد حضرت امام بودم. واقعا روحشان شاد که زندگی هنری مرا رقم زدند. برنامه چهل چراغ، کاری از گروه اجتماعی شبکه سوم سیما به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی است که هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها