مهران احمدی سینما را «مصادره» می‌کند!

مهران احمدی، بازیگر سینما در اولین تجربه کارگردانی خود، سراغ ساخت یک فیلم کمدی رفته و از بازیگران محبوب و نام‌آشنایی هم در این کار استفاده می‌کند؛ «مصادره» بزودی و با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، بابک حمیدیان و هومن سیدی کلید می‌خورد و از حالا کنجکاوی برای تماشای نتیجه کار آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۷۲

معمولا سودای بازیگری، بر هر شغل و مسئولیت دیگری در حرفه سینما میچربد و هدف اولیه بسیاری از سینماگران قرار گرفتن جلوی دوربین و بیشتر دیده شدن است، با این حال کارگردانی هم طرفداران خود را دارد. این وسوسه کارگردانی گاهی سراغ بازیگران هم میآید و آنهایی که عمری را در سینما به عنوان بازیگر سپری کردهاند، تصمیم میگیرند از باب تجربه هم که شده جای خود را از جلوی دوربین به پشت دوربین تغییر دهند. البته عموما در سینما نتیجه این جابهجایی خوشایند نیست و نمونههای شکست این تصمیم کم نیست، با این حال مصداقهای موفقی هم در این زمینه وجود دارد که شاید کلینت ایستوود یکی از مهمترین آنها در سینمای جهان باشد. در سینمای ایران هم احتمالا مهمترین موفقیت، از آنِ مجید مجیدی باشد که زمانی به عنوان بازیگر شناخته میشد، اما بعدها به قدری در کارگردانی موفق عمل کرد که تصمیم گرفت بازیگری را کنار بگذارد.

علی مصفا، نیکی کریمی و شهاب حسینی از جمله بازیگرانی هستند که با حفظ حرفه بازیگری، سراغ کارگردانی هم رفتهاند که البته قضاوت درباره عملکرد آنها در این مسئولیت دوم، متفاوت است.

مهران احمدی، تازهترین بازیگری است که تصمیم به کارگردانی گرفته؛ او که به عنوان بازیگر چند نقش خوب از جمله در «هیچ»، «نفس» و «شیار143» در سینما دارد، با فضای پشت صحنه سینما بیگانه نیست و چند سال تجربه دستیاری کارگردانی و برنامهریزی را در کارنامه دارد که یقینا پشتوانه خوبی برای فیلمسازی او به حساب میآید. ترکیب این رزومه با ژانر انتخابی یعنی کمدی و حضور بازیگران محبوب و آشنا، تضمین خوبی برای موفقیت او در گام اول کارگردانی به حساب میآید. تهیهکنندگی «مصادره» را محمدحسین قاسمی به عهده دارد که مهران احمدی پیشتر در آثاری چون نفس و شیار143 با او همکاری کرده بود.

بازی رضا عطاران در نقش اصلی فیلم یکی از برگهای برنده احمدی است که از حالا باعث جلب توجه برخی مخاطبان خواهد شد. همینطور هومن سیدی و بابک حمیدیان که آنها هم بخشی از تماشاگران را به تماشای فیلم خواهند کشاند. میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، لوسینه گیراگوسیان، میلنا واردانیان، آلیسا میلکستیان، امیر صدرا حقانی، هارمیک سوقومونیان و سیامک صفری هم از دیگر بازیگران فیلم هستند. ضمن اینکه خود مهران احمدی هم نقشی در این فیلم بازی میکند.

طبق خبری که روابط عمومی فیلم دراختیار جامجم قرار داده، کمدی سینمایی «مصادره» بزودی در لوکیشن کالیفرنیا کلید میخورد. هنوز بجز این یک خط خلاصهای از داستان فیلم منتشر نشده: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...» اما چند روز پیش اطلاع رسانی شد که عطاران در این فیلم نقش یک مامور ساواکی را بازی میکند! با کنار هم گذاشتن این پازلها، باید انتظار معجون عجیب و غریب اما بامزهای را داشته باشیم. گریمهای متفاوت بازیگران هم که توسط نوید فرح مرزی طراحی شده، به این گمانهزنی دامن میزند.

فیلمنامه «مصادره» را علی فرقانی نوشته و مسعود سلامی هم مدیر فیلمبرداری فیلم است. نرگس آبیار، کارگردان سینما و سازنده فیلمهایی چون شیار143 و نفس و همسر محمدحسین قاسمی هم در این فیلم به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد. فیلم نفس ساخته او بتازگی به عنوان نماینده سینمای ایران راهی اسکار 2018 شد. همچنین باید به حضور سیدمحمدامامی، تهیه کننده «شهرزاد» هم اشاره کرد که بهعنوان سرمایهگذار «مصادره» را همراهی میکند. ظاهرا این فیلم کمدی برای حضور در جشنواره امسال فیلم فجر آماده میشود و اولین نمایش آن درصورت انتخاب شدن، در این رویداد خواهد بود.

علی رستگار

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها