لوکز امبورگ نفس فرانسه را گرفت

بعد از پیروزی قاطع فرانسه بر هلند با چهار گل، بسیاری این انتظار را داشتند که شاگردان دیدیه دشان با یک پیروزی آسان در خانه و مقابل لوکزامبورگ می‌توانند بیش از نیمی از راه صعود را طی کنند؛ اما اتفاقاتی که یکشنبه شب در پارک دو پرنس برای فرانسه افتاد، کاملا غیرقابل تصور بود. فرانسوی‌ها در حالی که 90 دقیقه توپ و میدان را در اختیار داشتند و بارها فرصت مسلم گلزنی به‌دست آورند، اما در پایان با وجود زدن 34 شوت به سمت دروازه حریف نتیجه‌ای بهتر از مساوی بدون گل به دست نیاوردند تا در حالی با 17 امتیاز در صدر قرار بگیرند که سوئد 16 امتیازی را دقیقا پشت خود می‌بینند. در طرف دیگر هلند نیز با کسب پیروزی و رسیدن به امتیاز 13، امیدوار به مسابقات بعدی شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۱۰

دشان، سرمربی فرانسه که در پایان بازی از این نتیجه کاملا ناراحت بود، گفت: این‌که این همه موقعیت داشته باشیم و گل نزنیم، واقعا عصبانی‌کننده است. مشکل ما دقت بود. روی چیزهای خیلی کوچک دقت نداریم. لوکزامبورگ قهرمانانه بازی کرد ولی ما واقع‌گرایانه بازی نکردیم.

وی افزود: فوتبال همین است. در برخی از مواقع این‌طور می‌شود. شانس‌های بسیار زیادی برای گلزنی داشتیم، اما نتوانستیم به گل برسیم. شاید به اندازه کافی ‌دقیق نبودیم. لوکزامبورگ در این بازی قهرمانانه بازی کرد و ما قدرت و صلابت همیشگی را نداشتیم. دشان البته ضمن امیدواری به بازی‌های آینده تیم خود گفت: در حال‌ حاضر بازیکنان خیلی ناراحت هستند ولی این ناراحتی نباید ادامه‌ داشته باشد، چون ما از نظر امتیازی در شرایط بسیار بهتری نسبت به دو هفته‌ قبل قرار داریم. همه چیز در دست خودمان است. اگر دو بازی باقی‌ مانده را با برد به پایان برسانیم همه چیز تمام است و به جام جهانی رسیده‌ایم. هولتز، سرمربی لوکزامبورگ نیز پس از بازی گفت: این یک روز تاریخی برای ما بود. لوکزامبورگی‌ها به این روز افتخار می‌کنند. در بین دو نیمه به شاگردانم گفتم آب بنوشند. از آنها خواستم بیشتر درگیر شوند و تکل بزنند.

آنتوان گریزمان که تلاش فراوانی در این بازی برای به ثمر رساندن گل داشت، در پایان گفت: دو بازی در سه روز خیلی دشوار بود، بخصوص برای من که در بازی آخر باشگاهی‌ام محروم شدم. 11 مبارز مقابل ما صف‌آرایی کرده بودند و به نظر من تماشای بازی زیبا بود زیرا حریف من را یاد باشگاهم اتلتیکومادرید می‌انداخت ولی ما باید به تلاش کردن ادامه دهیم.

هوگو لوریس، کاپیتان فرانسه هم پس از بازی سعی کرد هم‌تیمی‌هایش را این‌طور به آینده امیدوار کند: پس از پیروزی مقابل هلند، ما با 3 امتیاز اختلاف صدرنشین بودیم ولی اینجا 2 امتیاز از دست دادیم. تنها چیزی که به ما روحیه می‌دهد این است که نسبت به قبل در شرایط بهتری قرار داریم. باید آرامش خود را حفظ کنیم، هنوز بازی‌هایی باقی مانده است، مثل دیدار مقابل بلغارستان.

مقدماتی جام جهانی

گروه D

ایرلند ـ صربستان(15/23)، مولداوی ـ ولز (15/23)، اتریش ـ گرجستان (15/23)

* ایرلند بخوبی می‌داند که این بازی در خانه و آن هم در مقابل تیم نخست بهترین فرصت برایشان است تا بتوانند با پیروزی، جای صربستان را گرفته و امیدوار باشند تا در ادامه فرصت صعود مستقیم به جام‌جهانی را داشته باشند. ولز نیز در کنار بازی آسان خود، نیم نگاهی به بازی دو تیم اول و دوم این گروه دارد.

گروه G

لیختن اشتاین ـ اسپانیا (15/23 )، ایتالیا ـ رژیم اشغالگر قدس (15/23)، مقدونیه ـ آلبانی (15/23)

*اسپانیا با پیروزی مهمی که مقابل ایتالیا در خانه داشت و توانست نیمی از راه صعود را طی کند، حالا به خوبی می‌داند که کمترین لغزش در بازی‌های باقی مانده می‌تواند این فرصت طلایی را از آنها بگیرد. تکلیف بقیه تیم‌های این گروه نیز تاحدودی مشخص است و به خوبی می‌دانند گرفتن جای ایتالیا و رفتن به مرحله پلی‌آف بسیار دشوار است.

گروه I

کوزوو ـ فنلاند (15/23)، ترکیه ـ کرواسی (15/23)، ایسلند ـ اوکراین (15/23)

* در بین تیم‌های بالانشین این گروه، کرواسی به مراتب شرایط بهتری دارد. کروات‌ها اگرچه در خانه ترکیه بازی می‌کنند، اما می‌دانند پیروزی مقابل تیم چهارم می‌تواند جایگاه‌شان به عنوان تیم تخست را تثبیت کند. اوکراین و ایسلند نیز برای عقب نماندن از کورس رقابت‌ها و رسیدن به حداقل مقام دوم، جدالی سرنوشت‌ساز دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها