هرساله سازمان دامپزشکی در ایام منتهی به عید قربان، تمهیدات خاصی برای سلامت ذبح دام می‌اندیشد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۰۹

امسال نیز مطابق روال سال‌های قبل، هماهنگی با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شده است؛ طوری که علاوه بر کشتارگاه‌ها، مراکزی نیز به عنوان قربانگاه موقت، زیرنظر شهرداری‌ها مشغول به کار هستند.

برای نظارت بر سلامت ذبح دام، اکیپ‌های سیار و ثابتی هم حضور دارند که بر روند ذبح دام کاملا نظارت می‌کنند. سازمان دامپزشکی از مردم درخواست دارد دام سالم را فقط از کشتارگاه‌های مورد تائید این سازمان تهیه و ذبح کنند تا سلامتشان حفظ شود.

اما اگر فردی به هر دلیلی، به این کشتارگاه‌ها و قربانگاه‌ها دسترسی نداشت، می‌تواند با شبکه دامپزشکی شهرش تماس بگیرد و تقاضای اعزام اکیپ سیار بهداشتی را داشته باشد. این اکیپ‌ها بر سلامت ذبح دام نظارت می‌کنند تا احتمال انتقال بیماری را کاهش دهند.

همچنین از مردم تقاضا داریم از خرید دام‌های خیابانی خودداری کنند و در حین خرید نیز مراقب باشند دام دچار بیماری نباشد. اگر مردم مشاهده کردند دامی دچار تب، تنگی نفس، آبریزش از دهان و بینی و هر علامت مشکوک دیگری بود، از خرید آن ممانعت کنند. البته به دلیل این‌که تشخیص دام سالم از ناسالم، بسیار کار تخصصی است از مردم درخواست داریم دام مورد نیاز خود را فقط از کشتارگاه‌های رسمی و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه کنند تا سلامتشان قربانی خرید دام ناسالم و ذبح غیربهداشتی نشود.

دکتر داریوش جهان‌پیما - مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها