صحبت از تلاش و کوشش که به میان می‌آید بسیاری از جوانان از بدشانسی و شرایط نامساعد حرف می‌زنند و به همین بهانه به دنبال کار و مشغله نمی‌روند. این در حالی است که بسیاری از افراد معلول و ناتوان بدون توجه به نقص جسمانی خود، پله‌های ترقی را یکی یکی طی کرده و بدون آوردن هیچ بهانه‌ای نهایت توان خود را برای صعود از نردبان ترقی به کار بسته‌اند. این افراد ثابت کرده‌اند هدف بهانه نمی‌شناسد و اختیار موفقیت یا شکست هر فرد در دستان خود اوست. در اینجا از چهار فرد موفق صاحب معلولیت نام می‌بریم تا الگویی برای افرادی باشند که موانع را بهانه بی‌تحرکی خود می‌دانند:
کد خبر: ۱۰۶۷۳۶۱

رالف براون: بنیانگذار کارخانه بزرگ و نام‌آور براون که بهترین و خوش‌کیفیت‌ترین ویلچرها را تولید می‌کند. رالف براون خود از لحاظ حرکتی دچار مشکل است و مادرزاد به دیستروفی مبتلا ست. کارخانه او سال 1991 شروع به تولید ویلچری کرد که با دست کنترل می‌شد. ابتکار او زندگی را برای میلیون‌ها معلول در سراسر دنیا آسان کرده است.

جان هاکنبری: ژورنالیست و مولف آمریکایی که چهار بار برنده جوایز امی و سه بار برنده جوایز پیبادی شده است. او یکی از موفق‌ترین روزنامه‌نگاران جهان است، در حالی که به آسیب طناب نخاعی دچار است. او نشسته بر ویلچر به این سو و آن سو می‌رود و به فعالیت‌های مطبوعاتی یا نگارش می‌پردازد.

فریدا کالو: نقاش معروف مکزیکی که پرتره‌هایش بسیار معروف است. بیش از همه، از خودش سوار بر ویلچر پرتره کشیده است. روح شکست‌ناپذیر او در تمام آثارش مشهود است. تصادفی که در دوران نوجوانی کرد او را برای همیشه زمینگیر کرد، اما هیچ چیز نتوانست عشق بی‌نهایتش برای رسیدن به موفقیت را به بند بکشد.

هلن کلر: استاد دانشگاه، سیاستمدار، مولف و سخنران بزرگ و معروف. او نخستین فرد نابینا و ناشنوا بود که به دانشگاه راه یافت. او در طول عمرش 12 کتاب نوشت که یکی از آنها زندگینامه‌اش بود. در این کتاب شرح داده شده معلمش آن سالیوان چگونه تلاش کرد زبانی قابل درک برای هلن اختراع کند تا او بتواند از طریق این زبان رشد کند.

منبع: huffingtonpost

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها