خودرو که قیمتی بین ال 90 و پژو 206 اس دی دارد، سال 86 وارد بازار میشود.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۸

مهندس کامجو - مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو - با بیان این خبر افزود: پروژه طراحی خودروی x11 از بهمن 84 آغاز شده است و امیدواریم این پروژه در زمان معین که 24 ماه است، کار طراحی آن تمام شود. وی کلاس این خودرو را b خواند و گفت، از سری موتور ملی در آن استفاده خواهد شد.
او ادامه داد: هماکنون در حال طراحی اکسل ملی هستیم که در این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سیستم تعلیق عقب این خودرو کاملا متفاوت با پژو 206 صندوقدار است؛ به گونه ای که سبب نرم بودن خودرو و در ضمن، سبک شدن 30 کیلیوگرمی سیستم تعلیق میشود. این سیستم تعلیق که بیشتر در خودروهای کره یی و ژاپنی استفاده میشود، مراحل تولید صنعتیاش نیز آسانتر است.
وی درخصوص بقیه اجزای پلات فورم این خودرو نیز گفت: کفی خودرو شبیه پژو 206 خواهد بود. در ضمن برخی اجزای ترمزهای استفاده شده در این خودرو هم که متعلق به پژو 206 است، تغییر میکند.
گفتنی است، x11 کد پروژه احیا شده پیکان جدید است که مدتی اجرای آن متوقف شده بود؛ اما به دستور وزیر صنایع اجرای این پروژه دوباره آغاز شد.
به گزارش ایسنا طهماسبی - وزیر صنایع - در اینباره گفته است: برای طراحی خودرو جدید X11 (پیکان جدید) وزارت صنایع امکاناتی فراهم کرده و وام خوبی نیز در نظر گرفته است.
این پروژه که آقای کاتوزیان در آن فعالیت میکرده و سه سال پیش متاسفانه جلوی آن گرفته شد، دوباره با اصلاحاتی در آن و با توجه به تجربیات این چند سال احیا شد.
البته به دلیل این که سرمایهگذاری برای طراحی این خودرو عدد بالایی است، وزارت صنایع برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها