در حالی عملیات جست و جو برای یافتن سه گردشگر مفقود شده در رودخانه دز منطقه چال کندی وارد چهارمین روز خود شده است که به گفته رئیس هلال‌احمر دزفول، هیچ رد و نشانه‌ای از مفقودان به دست نیامده است. لیدر گروه، مردی 56 ساله و جوانی 18 ساله جزو مفقود شده‌های حادثه هستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۹

رئیس هلال احمر دزفول به میزان گفت: «عملیات جست‌و‌جو ادامه دارد اما ردی از این افراد به‌دست نیامد. غواص‌های آتش‌نشانی در مسیر رودخانه و محل گرداب در حال جست‌وجو برای یافتن مفقودان هستند. نیروهای هلال احمر دزفول با همراهی تیم جست‌وجو که از اهواز اعزام شده است نیز در مسیر بالا‌دست و پایین دست رودخانه در تلاشند تا ردی از مفقودان پیدا کنند. نیروهای محلی هم به کمک تیم‌های امدادی آمده‌اند.» عظیم رضایی با اشاره به سرد بودن شدید آب، افزود: «اگر مفقود شده‌ها غرق شده باشند، بالا آمدن اجسادشان زمانبر خواهد بود. تیم‌های امدادی و مردم همچنان به‌دنبال این افراد هستند و کار جست‌وجو لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.»

جزئیات حادثه

عصر پنجشنبه گذشته، 19 عضو تور گردشگری طبیعت‌گردان مهربان اهواز، حین رفتینگ (قایق‌سواری در آب‌های خروشان) در رودخانه دز منطقه چال‌کندی دزفول، داخل آب سقوط کردند و دو نفر از آنها جان باختند. 14 نفر نیز توسط افراد محلی از مرگ نجات یافتند. مریم زنگنه، یکی از نجات یافته‌هاست. او درباره حادثه به ایرنا گفت: «6 صبح پنجشنبه همراه تعدادی از گردشگران که اغلب خواهر و برادر، زن و شوهر یا فامیل بودند حرکت کردیم. بعد از هفت ساعت به دره‌ای رسیدیم که انتهای آن رودخانه‌ بود. لیدر تیوب‌ها را برای ما باد کرد و پس از بازرسی و ارائه توصیه‌های ایمنی با یک طناب آنها را به هم وصل کرد تا در رودخانه از هم جدا نشویم.» وی افزود: «به شکل قطاری و پشت سر هم وارد رودخانه خروشان شدیم. گرداب اول را رد کردیم اما در گرداب دوم کنترل‌مان را از دست دادیم. گرداب ما را پایین کشید و تیوب‌ها به جای نجات افراد، آنها را تا آستانه خفه شدن پیش برد؛ برای همین لیدر ابتدا طناب تیوب‌ها را پاره کرد و سپس با فریاد از ما خواست از تیوب‌ها خارج شویم.»

این نجات یافته ادامه داد: «لیدر تور پس از تلاش‌های زیاد، من و سه نفر دیگر از گردشگران را نجات داد. وقتی چشمم را باز کردم، خودم را وسط رودخانه دیدم. دچار تنگی نفس شده بودم و هیچ‌کدام از دوستانم را نمی‌دیدم. با شنا خودم را به ساحل رساندم و از یک صخره بالا رفتم. صدای خروش رودخانه اجازه شنیدن صدای دیگران را به من نمی‌داد. فقط فریاد می‌زدم و کمک می‌خواستم تا این‌که ساعت 11 صبح روز بعد، امدادگرها با جت اسکی به سمتم آمدند و نجاتم دادند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها