سه‌گانه در اتاق انتظار

چندی پیش علی صبور، رئیس فدراسیون سه‌گانه اعلام کرد «ضمن راه‌اندازی سه‌گانه بانوان ایران، قصد دارد برای نخستین مرتبه سه تن از بانوان را به تورنمنت سه‌گانه آسیای میانه که مرداد امسال در قزاقستان برگزار می‌شود، اعزام کند.» در حالی که سه‌گانه رشته‌ای المپیکی است، فعالیت بانوان ایران در رشته سه‌گانه و حضور در تورنمنت‌های برون مرزی این رشته، می‌تواند خبری مسرت‌بخش برای جامعه ورزش بانوان ایران باشد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۶۶

ماندانا دهقان بانوی دوگانه‌کار در این خصوص گفت: فدراسیون سه‌گانه تمام امور مربوط به اعزام ما را انجام داده است و سردار صبور در این مدت برای راه‌اندازی سه‌گانه بانوان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. مسابقات 8 مرداد برگزار می‌شود و قرار بود که پنجم مرداد راهی قزاقستان شویم اما ابتدا باید لباس بانوان سه‌گانه که در فدراسیون جهانی این رشته به رسمیت شناخته شده است، مورد تائید دکتر فریبا محمدیان معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد. البته هنوز این پوشش به تائید ایشان نرسیده است.

بانوی دوگانه‌کار ادامه داد: شیرین گرامی با همین پوشش که مورد قبول مسئولان ورزش کشور بود، به نمایندگی از ایران در مسابقات سه گانه هاوایی آمریکا «مرد آهنین» شرکت کرد. البته نوعی لباس مختص بانوان سه‌گانه مسلمان و محجبه توسط یک فرد استرالیایی طراحی شده بود که شرکت‌های تولیدی لباس ورزشکاران ایرانی موفق به دوخت آن نشدند. طراحی این لباس به گونه‌ای است که هنگام خروج فرد از آب حالت بادی شکل پیدا می‌کند.

پروین کرملو مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان درخصوص تائید یا عدم تائید این لباس گفت: قرار است کارگروهی برای بررسی پوشش سه‌گانه برگزار شود.

علیرضا صفری، دبیر فدراسیون سه‌گانه هم در این خصوص اعلام کرد: در جلسه‌ای که با حضور خانم محمدیان، سردار صبور و ماندانا دهقان برگزار شد، از لباس بانوان سه‌گانه استقبال صورت گرفت. اما تائید نهایی آن باید در شورایی به منظور مصوب کردن البسه بانوان ورزشکار انجام پذیرد. این شورا روز شنبه(امروز) در دفتر کار معاون امور بانوان وزارت ورزش برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها