پس از پیروزی 3 بر 2 قطر مقابل کره‌جنوبی در دوحه

صدرنشینی تیم ملی شبانه مسجل شد

بعد از صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی 2018، چیزی بهتر از این نبود که صدرنشینی ایران در گروه A مرحله مقدماتی نیز مسجل شود. این مهم در پایان دیدار پرگل قطر و کره‌جنوبی عملی شد؛ زمانی که قطری‌ها در عین ناباوری با نتیجه 3 بر 2 کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشتند.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۳۳

بعد از شکست 2 بر صفر ازبکستان مقابل ایران که به صعود زودهنگام تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی منجر شد، کره‌جنوبی فرصت ایده‌آلی داشت تا با پیروزی مقابل قطر، فاصله خود را با ازبکستان به 4 امتیاز برساند و در آستانه صعود به جام‌جهانی قرار بگیرد، اما قطری‌ها با انگیزه‌تر از آن بودند که اجازه دهند آب خوش از گلوی کره پایین برود. قطر ابتدا 2 بر صفر از حریف خود پیش افتاد و بعد از آن‌که کره‌جنوبی کار را به تساوی 2 بر2 رساند، این قطر بود که بار دیگر گل برتری را زد تا شکستی تلخ را به حریف خود تحمیل کند. ستاره بی چون و چرای این بازی حیدوس بود که دوبار در دقایق 25 و 74 دروازه کره‌جنوبی را باز کرد. عفیف هم در دقیقه 51 گل دیگر قطری‌ها را زد تا دو گل سونگ در دقیقه 62 و هوانگ چان هی در دقیقه 70، تاثیری در شکست کره‌جنوبی نداشته باشد.

با این نتیجه قطر 7 امتیازی شد و در رده پنجم جدول شش تیمی قرار گرفت تا کورسوی امیدی برای کسب رتبه سوم و رسیدن به بازی‌پلی‌آف داشته باشد. کره‌جنوبی هم در همان امتیاز 13 باقی ماند تا تیم ملی فوتبال ایران که با 20 امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد، دو هفته مانده از اتمام بازی‌های مرحله مقدماتی، علاوه بر صعود به جام‌جهانی صدرنشینی خود را نیز در گروه A مسجل کند.

در دیگر بازی‌ این گروه تیم‌های سوریه و چین در مالزی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی 2بر2 به پایان رسید.

سانچز جانشین فوساتی شد

خورخه فوساتی سرمربی اروگوئه‌ای قطر دقایقی پس از پایان پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل کره‌جنوبی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آل‌ثانی، رئیس فدراسیون فوتبال قطر با اعلام شوکه ‌شدن این تصمیم خورخه فوساتی و تقدیر از تلاش‌های او تاکید کرد فیلیکس سانچز، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال المپیک قطر، هدایت تیم بزرگسالان این کشور را پس از کناره‌گیری خورخه فوساتی برعهده می‌گیرد.

اشتیلیکه در آستانه اخراج

سران فدراسیون فوتبال کره قرار است در جلسه‌ای فوری تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال‌شان را مشخص کنند.

بعد از شکست 3 بر 2 کره‌جنوبی در دوحه، رسانه‌های کره‌ای اکنون از بر کناری قریب‌الوقوع اولی اشتیلیکه سخن به میان آورده‌اند. در این بین خبرگزاری رسمی کره‌ جنوبی آورده است حتی در صورتی که کره به‌صورت مستقیم به جام‌جهانی، راه یابد، این مربی آلمانی از سمت خود برکنار می‌شود و نظر فدراسیون فوتبال کره اخراج این مربی است. اولی اشتیلیکه بعد از شکست سخت تیم‌ ‌ملی فوتبال کره‌جنوبی برابر قطر درباره برکناری خود گفت: نمی‌دانم سرمربی کره باقی می‌مانم یا خیر. وظیفه من نیست که دراین‌باره تصمیم‌گیری کنم. به محض این که به کره برسیم با سران فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را خواهیم داشت و درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. ما برای بازی با قطر خیلی تلاش کردیم و برنامه‌ریزی خوبی داشتیم، اما متاسفم که نتیجه‌ لازم را کسب نکردیم. مصدومیت زود هنگام سون هیونگ مین باعث شد خیلی زود کار برای ما سخت شود و این از بدشانسی‌های بزرگ ما در این بازی بود. با این حال نمی‌خواهم دنبال عذر و بهانه بگردم.

این مربی آلمانی در سال 2014 هدایت کره را بر عهده گرفت و توانست کره را به نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا برساند.

برنامه بازی‌های باقیمانده

پنجشنبه 9 شهریور: چین ـ ازبکستان، سوریه ـ قطر، کره جنوبی ـ ایران

سه‌شنبه 14 شهریور: قطر ـ چین، ازبکستان ـ کره جنوبی، ایران ـ سوریه

برنامه بازی‌های باقیمانده

پنجشنبه 9 شهریور: امارات ـ عربستان، ژاپن ـ استرالیا، تایلند ـ عراق

سه‌شنبه 14 شهریور: عراق ـ امارات، استرالیا ـ تایلند، عربستان ـ ژاپن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها