ناگفته‌های لیگ جهانی 2017

خاطره بازی با بزرگان در پیزارو

تیم ملی والیبال ایران به پیزاروی ایتالیا رسید و تمریناتش را در این شهر دنبال می‌کند. شاگردان ایگور کولاکوویچ برای رویارویی با رقیبان خود در پیکارهای لیگ جهانی والیبال راهی ایتالیا شده‌اند.ملی پوشان پس از ورود به رم، پرواز دوم خود را به مقصد شهر آنکونا انجام دادند و بلافاصله با اتوبوس مسیر یک ساعته‌ای را تا شهر پیزارو محل برگزاری هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی طی کردند و در هتل ناتیلوس مستقر شدند. ایران در پیزارو به مصاف تیم‌های ایتالیا، برزیل و لهستان می‌رود.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۱۴

فه فه رودرروی ایران

تیم ملی لهستان بیستمین حضور متوالی خود در لیگ جهانی والیبال را تجربه می‌کند. سرمربی این تیم دجورجی ملقب به «فِه‌فِه» است که 330 بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد و در سه دوره قهرمانی جهان در سال‌های 1990، 1994 و 1998 برای آتزوری به میدان رفت. او که تجربه مربیگری در لیگ ایتالیا و روسیه را داشت، در سال 2015 سرمربی زاکسا در لیگ لهستان شد و به عنوان قهرمانی لیگ این کشور رسید. او و شاگردانش میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان در سال 2017 هستند.

لهستانی‌ها بالاترند

تیم‌های ملی ایران و لهستان تاکنون 15 بار با هم رقابت کرده‌ که حریف اروپایی ده بار برنده بوده‌ است. آخرین رویارویی دو تیم در المپیک 2016 ریو بود که تیم ایران با هدایت رائول لوزانو با نتیجه 3 بر 2 مغلوب این تیم شد. تیم ایران، ست پنجم این بازی نزدیک را 18 بر 16 واگذار کرد. لهستانی‌ها از ده بازی رسمی اخیر خود در شش بازی پیروز بوده‌اند. میانگین سنی این تیم 25 سال و هفت ماه است در حالی‌که میانگین سنی تیم ملی ایران 26 سال و هشت ماه است.

دیدار آشنا

تیم ملی لهستان، تنها تیمی است که ایران در مرحله بین قاره‌ای، دو بار با آن روبه‌رو خواهد شد. نخستین برخورد دو تیم،‌ روز یکشنبه 14 خرداد در ایتالیا و جدال دوم دو تیم، شنبه 27 خرداد در لهستان خواهد بود. برخوردهای تیم‌های ایران و لهستان در سال‌های گذشته به تعدادی بوده است که بازیکنان دو تیم، شناخت کاملی از هم دارند. دیدار دوستانه ایران و لهستان هم که هفته گذشته برگزار شد به سود لهستان به پایان رسید.

گروه دوست‌داشتنی

نکته جالب درباره گروه‌بندی ایران در هفته اول لیگ جهانی 2017 این است که این گروه بندی در سال 2014 هم تکرار شده بود. در آن دوره ایتالیا با شش برد و 19 امتیاز و ایران هم با همین تعداد برد و امتیاز اول و دوم شدند. برزیل و لهستان هم سوم و چهارم شدند و از رسیدن به دور بعد بازماندند.

تیم‌ ‌ملی ایران در 2014 دو پیروزی و دو شکست برابر برزیل، دو شکست و دو پیروزی برابر ایتالیا و چهار پیروزی برابر لهستان کسب کرد. ایران و ایتالیا در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی 2014 برای پنجمین بار به مصاف هم رفتند که ایتالیا با نتیجه‌ 3 بر صفر پیروز شد و مقام سومی را به دست آورد. یک بار دیگر در این تورنمنت سه‌گانه،خاطره بازی با بزرگان قابل توجه است.

نتیجه‌گیری در لیگ جهانی سخت است، اما ناامید نیستیم

غلامی: حریفانمان را خوب می‌شناسیم

عادل غلامی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال می‌داند از فرداشب،‌ کار سخت ملی‌پوشان در لیگ جهانی شروع می‌شود،‌ آن هم با بازی مقابل ایتالیا. با این حال امیدوار است تیم با دست پر برگردد: با این که سه بازی خیلی سنگین در ایتالیا داریم، ‌اما امیدوارم با دست پر برگردیم.

هر سه تیم ایتالیا، برزیل و لهستان را بخوبی می‌شناسیم و مثل سال‌های قبل بازی‌های درخشانی انجام می‌دهیم که اگر نتیجه هم بگیریم،‌ خیلی خوب است. ما برای برد می‌رویم، اما حریفان ما واقعا قدرتمند هستند.

سرعتی‌زن ملی‌پوش،‌ دلش روشن است که باخت به لهستان در المپیک را جبران کنند: امیدوارم باخت به لهستان در بازی‌های المپیک را این بار و در هفته اول لیگ جهانی جبران کنیم. البته دو سه سالی است که با لهستانی‌ها بازی می‌کنیم و همدیگر را خوب می‌شناسیم‌. از طرفی،‌ ترکیب لهستان هم خیلی فرق نکرده و در بازی، هر تیمی که کم‌اشتباه‌تر باشد، موفق می‌شود.

او این بار در نبود موسوی، کارش سخت‌تر از بقیه است، ‌زیرا باتجربه‌ترین سرعتی‌زن تیم ملی والیبال است که باید کنار سامان فائزی و مسعود غلامی جور او را بکشد. خودش هم می‌گوید: موسوی بازیکن بزرگی است و وجودش برای هرتیمی اهمیت دارد‌. بودنش در کنار ما ایجاد انگیزه می‌کند، اما در غیابش هم باید سخت مبارزه کنیم‌. بازیکنان تازه وارد فرصت خودنمایی دارند.

غایبان سرشناس

بعد از چهار سال فدراسیون‌های والیبال کشورهای مختلف، دست به پوست‌اندازی در برخی پست‌های خود زده‌اند.ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و در برخی پست‌ها بخصوص پاسور، قطر پاسور و مدافع وسط با نیروهای جوان و تازه‌نفس وارد لیگ جهانی شده است.

ایتالیا: لاجوردی پوشان سال 2017 را در نبود بازیکنان مطرحی چون ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورینا، گابریله نِلی، پاسکال سوتیله، سالواتوره روسینی و گابریله ماروتی، انریکو چستر آغاز می‌کنند؛ بازیکنانی که هر کدام نقش بسزایی در امتیازآوری و مدال‌آوری ایتالیا در رقابت‌های مختلف داشتند.

برزیل: دومین رقیب ایران در هفته نخست لیگ جهانی با تغییراتی به دیدار ایران می‌آید. دیگر نامی از والیبالیست‌های مطرحی چون ایزاک سانتوس، سیدائو، موریلو اندرس، ویلیام آرژونا و سرجیو دوس سانتوس به میان نخواهد آمد. البته این موضوع به معنای ضعیف شدن بنیه تیم برزیل که عناوین زیادی را در کارنامه خود دارد، نیست، بلکه این تیم با پشتوانه‌هایی که از سال‌های گذشته تربیت کرده به ایتالیا آمده است.

لهستان: بازی ایران و لهستان در نبود بازیکنان لهستانی چون پیاتر نواکوفسکی، وویچخ زالینسکی، پیاتر گاچک، مارچین موژدژونک و ماتئوش میکا برگزار می‌شود و برای شاگردان کولاکوویچ با انتقامگیری از والیبالیست‌های لهستان همراه است.

ایران: شاگردان کولاکوویچ بدون شهرام محمودی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، رحمان داوودی، مهدی مهدوی، علیرضا بهبودی، علیرضا مباشری و محمد فلاح بازی‌ها را آغاز می‌کنند و موسوی هم در هفته نخست غایب است.

برنامه بازی ها

جمعه (فردا)

لهستان ـ برزیل 19:30

ایران ـ ایتالیا 22:30

شنبه 13 خرداد:

لهستان ـ ایتالیا 16:30

ایران ـ برزیل 19:30

یکشنبه 14 خرداد:

برزیل ـ ایتالیا 16:30

ایران ـ لهستان 19:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها