ماشین‌های برقی

رقیبی تازه برای غول‌های سرکش فرمول E

فرمول یک برای مردم سراسر جهان مملو از هیجان است. این رقابت‌های دیدنی که در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود همواره با نوآوری و به کارگیری فناوری‌های نو همراه بوده است. حالا چند سالی است نسخه جذاب دیگری از این رقابت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. جایی که خودروهای سرعتی نه با موتورهای بنزینی، بلکه با تکیه بر موتورهای قدرتمند برقی حرکت می‌کنند. فرمول E عنوانی است که برای این رقابت‌ها انتخاب شده است. طی پنج سالی که از آغاز به کار این رقابت‌های دیدنی می‌گذرد، شرکت‌های مختلفی از آن برای رونمایی از تازه‌ترین دستاوردهایشان در عرصه خودروهای برقی و سیستم‌های وابسته بهره گرفته‌اند و در این میان (Spark Racing Technologies (SRT یکی از برندهای مطرح محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۰۱

محققان این برند که طی سال‌های گذشته حضوری پررنگ در این عرصه داشته‌اند، حالا خواب هیجان انگیز تازه‌ای برای دور آتی این رقابت‌ها دیده‌اند. بی‌دلیل نیست که پایگاه‌ خبری تاپ‌گیر می‌نویسد: آیا دلیلی وجود ندارد که دور بعدی فرمول E اوج هیجان باشد؟

شرکت SRT برای پنجمین فصل برگزاری رقابت‌های فرمول E، خودروی مفهومی SRT05e ارائه کرده است. گفته می‌شود این خودرو، قدرتمندتر از تمام خودروهایی است که تاکنون در رقابت‌های فرمول E به کار گرفته شده است. ویژگی‌های ساختاری این محصول جدید توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. این خودرو برای رقابت‌هایی ساخته شده است که خبری از موتورهای احتراقی در آن نیست. در چنین رقابت‌هایی هزارم ثانیه‌ها تعیین‌کننده است و قطعا رعایت اصول علم آیرودینامیک تعیین‌کننده اصلی برنده‌ها خواهد بود. در SRT05e به این فاکتور مهم توجه ویژه‌ای شده است. در واقع بدنه خودرو به گونه‌ای طراحی شده که جریان هوا سدی در برابر آن ایجاد نمی‌کند. همچنین از موادی بهره گرفته شده که وزن آن کمتر از دیگر خودروهای رقیب باشد، اما باتری همواره در خودروهای برقی یک وزنه سنگین محسوب می‌شود. در اینجا هم شاهد به کارگیری باتری سنگینی هستیم تا نیروی لازم برای عملکرد موتور خودرو در طول رقابت فراهم شود.

گرچه اطلاعات فنی چندانی درباره این خودرو منتشر نشده، اما تصویر گویای همه چیز است. بدون شک SRT05e را باید نمایش هیجان‌انگیزی از پیشرفت چشمگیر در دنیای خودروهای سرعتی ـ برقی دانست. حالا باید منتظر ماند و دید آیا این خودرو برای فصل بعدی رقابت‌های فرمول E آماده می‌شود و آیا در این صورت رقیبی جدی برای دیگر خودروسازان خواهد بود؟

منبع: topgear.com

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها