رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی با هشدار به شهروندان از آنها خواست در ایام نوروز مراقب مجرمان سایبری و شگردهای آنها باشند.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۴۵

به گزارش جام‌جم، سردار کمال هادیانفر با اشاره به افزایش اقبال مردم برای انجام خریدهای اینترنتی همزمان با نزدیک شدن به سال جدید، عنوان کرد: در این روزها که بازار خریدهای اینترنتی داغ است، کلاهبرداران سایبری بیکار ننشسته‌اند و با ایجاد صفحات فیشینگ به دنبال انجام اعمال مجرمانه خود هستند.

وی تاکید کرد: هموطنان هنگام خریدهای عیدانه دقت داشته باشند فقط از سایت‌های دارای مجوز و نماد اعتماد اقدام به خرید کنند و دقت لازم را در مورد صفحات پرداخت بانک‌ها داشته باشند تا صفحه پرداختی مورد نظر صفحه‌ای جعلی برای به دست آوردن اطلاعات حسابشان نباشد.

رئیس پلیس فتای کشور با بیان این‌که رصد پلیس فتا و کنترل‌های انجام شده در روزهای منتهی به سال جدید افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: مجرمانی که هم‌اکنون به فکر خالی کردن حساب مردم هستند، مطمئن باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و به دست قانون سپرده می‌شوند.

هادیانفر با بیان این‌که در ایام نوروز، بخش عمده‌ای از جرایم، در برداشت غیرمجاز حوزه دستگاه‌های کارتخوان صورت می‌گیرد، گفت: هنگام خرید افراد رمز کارت بانکی خود را در اختیار فرد فروشنده قرار ندهند و از وی درخواست کنند خود از دستگاه کارتخوان استفاده کند. فروشنده باید دستگاه پوز را به گونه‌ای قرار بدهد که در محل دید باشد، به گونه‌ای که خریدار قادر باشد رمز خود را وارد کند.

وی ادامه داد: امروز 43 درصد جرایمی که در کشور در حال وقوع است، در تلگرام رخ می‌دهد. در این خصوص هموطنان باید به تبلیغات اغواکننده در کانال‌های تلگرام و اینستاگرام که 20 درصد جرایم را به خود اختصاص می‌دهند، توجه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها