رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

فعالیت گسترده باندهای مافیایی در سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: مشمولان سهام عدالت از سال 96 به طور سالانه سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد و نخستین بار طعم شیرین سهامداری را می‌چشند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۳۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ علی طیب نیا در آیین ساماندهی طرح سهام عدالت گفت: ارزش اولیه سهام واگذار شده طی این 10 سال رشد قابل ملاحظه و حدود دو برابری داشته است.

وی گفت: اکنون تعداد کل مشمولان سهام عدالت در مجموع 18 مرحله شناسایی و ثبت‌نام به بیش از 49 میلیون نفر رسیده است. طیب‌نیا افزود: در مجموع بابت اقساط ارزش سهام واگذار شده دولت 25 هزار و 500 میلیارد تومان از سود این شرکت‌ها پرداخت شده است و از این به بعد باید سود سهام این شرکت‌ها به سهامداران واگذار شود.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این مراسم گفت: امروز سهام یک میلیون تومانی عدالت دو میلیون تومان یا بیشتر در بازار می‌ارزد.

آقامحمدی افزود: یک عده نگران هستند که مردم سهام خود را می‌فروشند اما بنده براساس تجربه معتقدم مردم وقتی ببینند این سهام دارای ارزش بیشتری شده و سودده است سهام خود را نمی‌فروشند و عمده آنها وارد سهامداری خواهند شد.

وی با بیان این که از امروز 49 میلیون و 500 هزار نفر از مردم ایران وارد نظام سهامداری خواهند شد گفت: با احتساب سهامداران فعلی بازار بورس، از جمعیت 80 میلیونی ایران حدود 55 میلیون نفر سهامدار می‌شوند که این در دنیا بی‌سابقه است.

آقامحمدی از سازمان‌های خصوصی سازی و بورس و اوراق بهادار خواست آموزش نحوه جابه‌جایی سهام را به سهامداران عدالت ارائه دهند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم در این مراسم به سهامداران سهام عدالت توصیه کرد تا اگر کسی در روزهای آینده به آنها پیشنهاد خرید سهامشان را ارائه کرد، به هیچ وجه قبول نکنند زیرا این سهام در حقیقت سهام بهترین بنگاه‌ها و کارخانه‌های کشور هستند که روز به روز ارزش آنها بالاتر خواهد رفت.

در این مراسم رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم گزارشی از روند اجرای طرح و نیز نحوه مراجعه مشمولان طرح سهام عدالت به سامانه ارائه کرد و گفت: مشمولان طبق برنامه زمانبندی می‌توانند برای دریافت صورت حساب‌های خود به سامانه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها