این جراحی برای تعطیلات نیست

جراحی زیبایی، علمی آمیخته با هنر است که در طول دوران آموزشی پزشکی عمومی، جراحی عمومی و جراحی پلاستیک کسب می شود و فوق تخصصی مصوب دنیا و کشور ماست.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۷
این جراحی برای تعطیلات نیست

پس جراحی پلاستیک و زیبایی، معجزه یا جادو نیست بلکه پزشک در دوران طولانی تقریبا 17- 16 ساله ، آن را آموزش می بیند.

گروه های متعددی از افراد به این نوع جراحی نیاز دارند . گروه اول کسانی هستند که از ناهنجاری های مادرزادی رنج می برند. گروه دوم دچار تصادفات می شوند و صورت یا بدن شان آسیب می بیند . گروه سوم درگیر بیماری هایی همچون سرطان می‌شوند که ضایعاتی تخریبی به بار می آورد.

گروه چهارم ناهنجاری مادرزادی ندارند اما گرچه رشدشان طبیعی است عدم تناسبی در بدن دارند. گروه پنجم کسانی هستند که در گذر زمان و با افزایش عمر، دچار افتادگی و شل شدگی اندام ها می شوند و گروه ششم ناهنجاری های اکتسابی دارند مثل زنانی که پس از دوران بارداری دچار بدشکلی اندام ها شده اند یا آنها که رژیم های سختی را می گذرانند و افتادگی پوست پیدا می کنند.

معمولا در ایام تعطیل مثلا پیش از نوروز هجوم متقاضیان این جراحی بیشتر می شود. البته تا حدی این افزایش آمار طبیعی است اما از مرحله ای به بعد خطرناک است چون جراح پلاستیک هم نیاز به استراحت و حفظ نیرو و تمرکز دارد و از طرفی بیمار باید مطمئن باشد که جراحی اش را در زمانی انجام دهد که پزشکش در دسترس خواهد ماند و اگر مشکلی برایش پیش بیاید می تواند از او کمک بگیرد.

بنابر این مردم باید بدانند که جراحی پلاستیک نوعی جراحی بسیار مهم است که اولا مخصوص روزهای پایانی سال یا پیش از تعطیلات نیست و ثانیا برای آن باید پزشکی متخصص و بیمارستانی مناسب و مجهز پیدا کنند و از مشاوره مناسب پیش از جراحی نیز بهره ببرند چرا که هر عضو بدن فرد،‌ مگر در موارد نادر ، تقریبا یک‌بار شانس تحت عمل پلاستیک قرار گرفتن را دارد و بر این اساس باید در انتخاب این موارد حداکثر دقت را به خرج داد.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی - عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها