جام جم آنلاین - آرشیو

شکست هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی

شکست هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی

یكی از پیچیدگی‌های عملیات طوفان الاقصی سردرگمی رژیم صهیونیستی در نحوه برخورد و مقابله با نیروهای مقاومت است. این مساله از آن حیث اهمیت دارد كه در دكترین نظامی رژیم اشغالگر قدس هر چقدر زمان درگیری‌های در صحنه نبرد ادامه پیدا كند به همان اندازه هیمنه رژیم صهیونیستی در هم خواهد شكست. چون براساس سیاست‌های جنگی تل آویو موضوع سرعت، قاطعیت و پیروزی‌های برق آسا یكی از اصول شناخته شده برای نیروهای صهیونیست است و در عین حال این شیوه رویاروی دقیقا از دكترین نظامی ایالات متحده آمریكا اتخاذ شده است.

گامی بزرگ در فتح فلسطین

گامی بزرگ در فتح فلسطین

در مورد عملیات طوفان‌الاقصی، اسرائیل شکست بزرگی را متحمل شد و به مرز فروپاشی رسید و این باعث همراهی بزرگ استکبار از آمریکا و اروپا و حتی برخی از کشورها مانند استرالیا شد که بپاخاستند تا این‌که اسرائیل فرو نریزد.

پروژه شکست‌خورده

پروژه شکست‌خورده

معامله عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در صورتی که انجام شود، توانایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای مقابله با ادعاهای احتمالی دونالد ترامپ، رقیبش در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر می‌کند اما باید توجه کرد این معامله بهای سنگینی برای همه طرف‌های آن یعنی بایدن و دولت آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و نیز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت.

سردرگمی شیاطین در غزه

سردرگمی شیاطین در غزه

طی روزهای اخیر استراتژیست‌ها و تحلیلگران مسائل منطقه و نظام بین‌الملل، عملیات طوفان‌الاقصی را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. مخرج مشترک و وجه ثابت همه این تحلیل‌ها یکسان است: «غافلگیری واشنگتن و تل‌آویو!»

حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با اشاره به تلاش رژیم‌صهیونیستی برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌های استکباری جهان برای القای این موضوع در افکارعمومی جهانیان، فرمودند : «این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت، چهره‌ای مظلوم بسازد.»

تاریخ مصرف سکوت سازمان ملل

تاریخ مصرف سکوت سازمان ملل

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در جنوب لبنان، طبق معمول با سکوت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی رو‌به‌رو شده است! جنایات آشکار صهیونیست‌ها در جنگ غزه نیز یکی پس از دیگری با سکوتی وقیحانه از سوی سازمان ملل توأم می‌شود. در اینجا بار دیگر رویکرد دوگانه و متناقض سازمان ملل متحد در قبال بحران‌های جاری در حوزه روابط بین‌الملل موضوعیت پیدا می‌کند.

ابتکارعمل در دست فلسطینی‌ها

ابتکارعمل در دست فلسطینی‌ها

از آنجا که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در بلند مدت در برابر مبارزان فلسطینی مقاومت کند، خوشبختانه ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است و اقدامات آنها شکست گنبد آهنین را به تصویر کشید؛ گنبدی که نماد قدرت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

۱- صبح روز شنبه حماس در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‏های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵۰۰۰ راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. برای این‌که تصور دقیقی از حجم موشک‌های شلیک‌شده به اراضی اشغالی داشته باشیم، باید به عملیات سیف القدس اشاره کرد که در آن عملیات گروه‌های مقاومت کنار هم، روی‌هم‌رفته در ۱۱روز ۴۵۰۰موشک به اسرائیل شلیک کرده بودند.

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

سابقه نداشت که دولت یا ملتی قبل از تشکیل خود اقدام به راه‌اندازی سرویس جاسوسی کند؛ کاری که رژیم اشغالگر در بدو تشکیلات خود انجام و به همگان نشان داد که حیات و اهداف شوم این رژیم جعلی از این مسیر قابل تحقق است.

شکست، از نیل تا فرات

شکست، از نیل تا فرات

عملیات کم‌نظیر حماس علیه رژیم‌صهیونیستی در سالروز حمله اعراب به رژیم اشغالگر قدس، دستاوردهای بزرگی به‌همراه‌آورد که فارغ از نتایجی که تداوم مقاومت در بر خواهد داشت، می‌تواند از هم‌اکنون، فلسطین را پیروز قطعی میدان نبرد تبدیل کند.

شکست ترکیبی صهیونیست‌ها

شکست ترکیبی صهیونیست‌ها

وقوع عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی و بسط عمق و‌ دامنه نبرد به مناطق گوناگون اراضی اشغالی، مولد تحلیل‌ها و‌ فرضیات جدیدی در قبال نظم نوین منطقه‌ای است. مخرج مشترک اکثر این تحلیل‌ها، پذیرش شکست محاسباتی و راهبردی تل‌آویو و شکل‌گیری مناسبات نوین فرامتنی و‌متنی در منطقه است.

ثمره مقاومت ترکیبی فلسطینیان

ثمره مقاومت ترکیبی فلسطینیان

آغاز عملیات غرور‌آفرین طوفان الاقصی که منجربه هلاکت و زخمی‌شدن صدها صهیونیست و اسارت صدهانفر دیگر شده است، نتیجه مقاومت ترکیبی فلسطینیان و جبهه مقاومت دربرابر جنایات دشمنان و ثمره این رویکرد همه‌جانبه است. این سخت‌ترین پاسخ ممکن به کابینه‌نتانیاهو و دیگر سیاستمداران‌صهیونیست بود، کسانی که تصور می‌کردند مقاومت قدرت اعمال عملیات آفندی و ترکیبی علیه تل‌آویو را ندارد!

۸ پیامد عملیات مقاومت

۸ پیامد عملیات مقاومت

عملیات بسیار شگفت‌انگیز و قابل‌توجهی که دیروز توسط مقاومت فلسطین انجام شد حتما پیامدهایی را در حوزه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌دنبال خواهد داشت که به‌طور خلاصه مهم‌ترین آنها را می‌توان این‌گونه برشمرد:

بحران نفسگیر صهیونیست‌ها

بحران نفسگیر صهیونیست‌ها

تهدید اخیر رئیس موساد درخصوص انجام عملیات تروریستی علیه شخصیت‌های تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران نشانه شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در داخل و خارج منطقه است که این روند در طول یک سال گذشته و بعد از شکل‌گیری کابینه اشغالی آغاز شده است.

چراغ سبز سازشکاران به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو

چراغ سبز سازشکاران به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو

در حالی که صهیونیست‌ها به شدت در پروژه عادی‌سازی روابط با کشورهای عرب و مسلمان به بن‌بست خورده‌اند و با وجود تبلیغات فراوان در سال‌های گذشته به جز دو سه کشور کوچک و بی‌تاثیر در معادلات بین‌المللی، نتوانسته‌اند نظر مثبت سایر کشورها را جلب کنند، این روزها خبرهایی درباره تحرکات گروه سازشکار تشکیلات خودگردان فلسطین برای زمینه‌سازی درخصوص عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض منتشر شده‌است.

نقشه تازه اروپا

نقشه تازه اروپا

تروئیکای اروپایی طی هفته‌های اخیر تلاش می‌کند لااقل در عرصه رسانه‌ای و تبلیغاتی، نقش فعالانه‌ای را از خود در روند احیای مذاکرات هسته‌ای نشان دهد. جوزف بورل و انریکه مورا، دو مقام مرتبط اروپایی با مذاکرات، مدام در این خصوص اظهارنظر کرده و از عزم و اراده خود برای احیای برجام خبر می‌دهند. این تصویرسازی، آن‌قدر تکرار شده که گویا مقامات اروپایی نیز پایبندی خود نسبت به توافق هسته‌ای سال۲۰۱۵ را باور کرده‌اند.

نماد شکست آمریکا

نماد شکست آمریکا

دو سال قبل در مردادماه بود که آمریکایی‌ها به شکلی مفتضحانه‌ به حضور خود در افغانستان پایان دادند و این کشور را ترک کردند اما از آن زمان تاکنون به هر شکل در تلاش هستند بی‌ثباتی در افغانستان همچنان تداوم یابد.

عین‌ الحلوه، نماد مظلومیت

عین‌ الحلوه، نماد مظلومیت

تحولات اخیر لبنان را می‌توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد که یکی مربوط به لبنان و دیگری مربوط به فلسطین است. هدفی که در هر دو زمینه دنبال می‌شود در یک راستاست و  البته که  آن چیزی نیست جز تضعیف جبهه مقاومت.

فصل جدید مقاومت

فصل جدید مقاومت

هر‌ کس تحولات کرانه باختری اشغال شده را دنبال کند، متوجه می‌شود در دو سال گذشته پیشرفت بزرگی در فضای مقاومت و شیوه عملکرد آنها رخ داده، آن هم زمانی که همچنان چالش‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی پابرجاست و مقاومت با خطرات فزاینده‌ای در جبهه‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند.

آمریکا در اوکراین به‌دنبال چیست؟

آمریکا در اوکراین به‌دنبال چیست؟

در هفته‌های اخیر همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ناموفق بودن عملیات‌های ضدحمله از سوی اوکراین، قابل پیش‌بینی بود که آمریکایی‌ها برای تغییر موازنه در این جنگ دست به اقدامی بزنند. واشنگتن از ابتدای جنگ اوکراین به‌صورت تمام‌قد پشت اوکراین ایستاده و به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی هرچه در توان داشته به کار بسته تا با استفاده از ابزاری به نام اوکراین، رقیب قدیمی خود یعنی روسیه را شکست دهد.

4 صفحه
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها