فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ملت ایران برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید

به یادشهیدان رضا وعباس و علی که جانشان را پای انتخابات گذاشتند

شهیدان راه انتخاب اصلح

این روزها درسایه امنیت وآرامش کشور،نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وبه ویژه جوانان هوادار آنها، مشغول تبلیغ برای به دست آوردن رای مردم هستند. وقتی با قدیمی‌ترها صحبت می‌کنید هنوز خاطراتی از حمله ضد‌انقلاب به صندوق‌های رای و ناامن کردن فضای انتخابات در یادشان مانده ولی احتمالا بیشترجوانان دهه هفتادی و هشتادی،چنین ماجراهایی را نشنیده و نخوانده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۴۵
نویسنده حسین شیخانی - نویسنده و پژوهشگر
 
جست‌وجو درمنابع مکتوب تاریخی منتشر شده توسط دادستانی انقلاب اسلامی ‌دردهه شصت ما را به صفحاتی رساند که کلیدواژه‌های انتخابات، شهید، ترور، رئیس جمهور، پوستر و تبلیغات در آن به چشم می‌خورد و با اوضاع سیاسی این روزهای کشور، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی داشت. نوشته‌ای که در صفحه پایداری پیش روی شماست روایتی است از ترور و شهادت سه جوان عضو بسیج در روزهای سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ‌ایران در سال ۱۳۶۰.تابستان سال شصت، روزهایی پرماجرا برای ایران رقم می‌خورد. کشور هنوز درگیر جنگ با رژیم متجاوز عراق است و گروهک‌های ضد انقلاب به ویژه منافقین، با تظاهرات مسلحانه، انفجار و ترور مردم و مسئولان، فضای داخل کشور را به آشوب و ناامنی کشانده‌اند.
هفتم تیر، کلاهی عامل نفوذی منافقین در حزب جمهوری اسلامی؛ بمبی را به داخل سالن جلسات دفتر مرکزی حزب درسرچشمه تهران می‌برد و آیت‌ا...بهشتی و هفتادودوتن ازیاران امام ازجمله بسیاری ازمسئولان کشوررابه شهادت می‌رساند.عضویت در نهادهای انقلابی، داشتن ظاهری حزب‌اللهی ونصب عکس امام و شهدا درمحل کسب و کار؛ برای این که فردی سوژه ترور منافقین شود، کافی است.
هشتم شهریور، محمدعلی رجایی، رئیس جمهور ایران ومحمدجواد باهنر، نخست‌وزیر در بمبگذاری عامل نفوذی منافقین به نام کشمیری در دفتر نخست‌وزیری به شهادت می‌رسند. درمواجهه بااین اتفاق غیر‌منتظره، مردم ومسئولان نظام، درگیربرگزاری زودهنگام انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهوری دیگر می‌شوند.‌ همه به دنبال حضور فردی هستند که راه نیمه تمام شهید رجایی در اداره کشور را دنبال کند. شورای نگهبان صلاحیت چهار نامزد را برای انتخاب به عنوان سومین رئیس جمهور ایران، تایید می‌کند. حجت‌الاسلام سیدعلی خامنه‌ای و آقایان سیدعلی‌اکبر پرورش، حسن غفوری‌فرد و سیدرضا زواره‌ای. تقویم به سومین روز ماه مهر سال شصت می‌رسد. یک هفته بیشتر تا روز انتخابات باقی نمانده ودر و دیوار شهر تهران پر از پوسترهای تبلیغاتی نامزدهاست. ضد انقلاب در تلاش است نگذارد کشور روی ثبات و آرامش ببیند و می‌خواهد انتقام شکست نقشه‌هایش را با ایجاد ناامنی در ایام انتخابات و ادامه خط ترور بگیرد. محمدحسین(محمدرضا)ا...‌داد،ابوالفضل(عباس) علی‌اکبری وعلی‌اکبر حسین‌بیگی سه نفرازبهترین جوانان انقلابی منطقه کن؛ برای تداوم مدیریت نیروهای خط امام در کشور، مشغول فعالیت تبلیغاتی برای حجت‌الاسلام خامنه‌ای هستد.خودروی تیم ترور منافقین وارد خیابان آیت‌ا... کاشانی و جاده کن می‌شود. تروریست‌های منافق این سه جوان را می‌بینند که مشغول چسباندن پوستر‌های انتخاباتی هستند. از ماشین پیاده می‌شوند، ناجوانمردانه هر سه نفر را در کنار دیوار هدف رگبار گلوله قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند؛ بعد هم از صحنه فرار می‌کنند. بدن این سه جوان که سن هیچ کدامشان هنوز به ۲۰ سال نرسیده، غرق در خون است. در معراج شهدا، در برگه‌ای که روی پیکر شهدا گذاشته‌اند، کنار نام، تاریخ و نحوه شهادت؛ آیه‌ای از قرآن را نوشته‌اند: بِأَی ذَنْبٍ قُتِلَت ْ[به کدامین گناه کشته شدند؟]
منافقین که با تبلیغات دروغ، یاران انقلاب را ضد مردم معرفی کرده‌اند خبردار می‌شوند در منطقه کن برای احترام به این سه شهید، سه روز عزای عمومی‌ اعلام شده است. این خبر را در گزارش ترور که درون‌گروهی است می‌نویسند و به اطلاع مسئولان‌شان می‌رسانند. بعدها درجریان دستگیری منافقین،این سندبه دست نیروهای انقلاب می‌افتد.هفت روز ازشهادت این سه همسنگر می‌گذرد و روز انتخابات فرا می‌رسد. مردم مقاوم‌تر از قبل در صف‌ها می‌ایستند و رای‌شان را به صندوق می‌اندازند. خون پاک این دانش‌آموزان مدرسه اسلام، ثمر می‌دهد و امام جمعه محبوب تهران، حجت‌الاسلام خامنه‌ای با رای قریب به ۱۶میلیونی مردم به عنوان سومین رئیس جمهور ایران انتخاب می‌شود. با تلاش این سه شهید، درمعرفی و تبلیغ نامزد اصلح؛ درفصل دیگری از دفتر انقلاب، رئیس جمهوری مکتبی راه شهید رجایی را ادامه می‌دهد و نقشه دشمن برای بی‌ثباتی کشور، شکست‌می‌خورد.همان روزها فردی خوش‌ذوق، تک بیتی در رثای شهادت این سه شهید می‌سرایدکه پیام رسان خون پاک‌شان می‌شود:باخون خودنوشتند،رضاوعباس وعلی/ رئیس جمهورمکتبی خامنه‌ای، خامنه‌ای...اگر مشتاق زیارت مزار این شهیدان مظلوم ترور هستید، می‌توانید سری به گلزار شهدای کن در شمال غرب تهران بزنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها