فرامتن اتحاد مبارزان و رزمندگان جبهه مقاومت را بررسی کرده‌ایم

شکست، از نیل تا فرات

عملیات کم‌نظیر حماس علیه رژیم‌صهیونیستی در سالروز حمله اعراب به رژیم اشغالگر قدس، دستاوردهای بزرگی به‌همراه‌آورد که فارغ از نتایجی که تداوم مقاومت در بر خواهد داشت، می‌تواند از هم‌اکنون، فلسطین را پیروز قطعی میدان نبرد تبدیل کند.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۹۰
نویسنده سعید سبحانی | گروه بین‌الملل

ویژگی‌های طوفان الاقصی

​​​​​​​اول: عملیات صاعقه‌وار طوفان‌الاقصی تل‌آویو را غافلگیر کرد و نمایش‌دهنده شکست اطلاعاتی این رژیم بود که ادعا داشت همه تحولات در غزه را زیر نظر دارد. این عملیات هیمنه پوشالی موساد را از بین برد و ضعف اشغالگران را برملا ساخت.

دوم: حضور میدانی سربازان مقاومت و عبور از موانع مرزی، امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر را به‌شدت زیر سؤال برد و باعث موج فرار آنها از اسرائیل شد. پس از این حمله بعید است شهرک‌نشینان حاضر به قبول ریسک کوچ به اسرائیل و ترک سرزمین مادری باشند.

سوم: هم‌افزایی مقاومت فلسطینی از برادران مجاهد خود در عراق و سوریه و لبنان، نشان از ریشه‌های به‌هم‌متصل مقاومت دارد که خواب از چشم صهیونیست‌ها ربوده‌اند. اسرائیل سال‌ها تلاش کرد مانع درهم‌تنیدگی و اتحاد این سازمان‌های مقاومت شود اما حالا می‌بیند که جریان مقاومت بیش از هر زمان دیگری به‌هم‌پیوسته است.

چهارم: رسانه‌های غربی  در شوک حمله مقاومت فرورفته و نمی‌دانند چطور باید تصویری که به دروغ سال‌ها از شکست‌ناپذیری اسرائیل ساخته بودند را ترمیم کنند. این رسانه‌ها عامل اصلی فریب یهودیان در ۷۰سال گذشته بوده، اما حالادیگر تا سال‌ها نمی‌توانند سناریوی نخ‌نمای پیشین را احیا کنند.

پنجم: عملیات حماس، نارضایتی در سرزمین‌های اشغالی را تشدید خواهد کرد. کابینه ناکارآمد نتانیاهو حالا حتی قادر به تامین امنیت اشغالگران هم نیست و این یعنی قبول شکست و سقوط او و جریان راست افراطی در اراضی اشغالی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها