جام جم آنلاین - آرشیو

گفت‌وگوهای دینی، پادزهر معضلات جوامع بشری

گفت‌وگوهای دینی، پادزهر معضلات جوامع بشری

وحدت ادیان الهی، یکی از راهکارهای تثبیت صلح و مودت در جهان امروز محسوب می‌شود. جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا، تجمیع ظرفیت ادیان گوناگون و هدایت آنها در مسیر صلح و ثبات در منطقه و جهان را یک الزام دانسته و مطابق همین نگاه کلان، از نهادهایی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع تقریب مذاهب در مسیر ایجاد و تثبیت گفت‌وگوهای دینی استفاده کرده است.

هویت دختر ایرانی؛ کلیدی‌ترین مساله قرن

هویت دختر ایرانی؛ کلیدی‌ترین مساله قرن

میلاد حضرت فاطمه‌معصومه(س) و دهه کرامت فرصتی برای معرفی و ترویج هرچه‌بهتر سیره و روش اهل‌بیت(ع) به جامعه به‌ویژه نسل جوان و آینده‌دار کشور است و لازمه ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) عزم‌همگانی بوده و تنها وظیفه افراد یا گروه خاصی از جامعه نیست.

بروجردی از بدخواهان داخلی ضربه خورد

بروجردی از بدخواهان داخلی ضربه خورد

نصرت‌ الله محمودزاده در این سال‌ها به‌واسطه مرارت‌هایی که برای نوشتن کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» کشیده یکی از بهترین افرادی بود که می‌شد برای شناخت شهید محمد بروجردی به سراغش برویم.

اقتصاد پویا از مسیر بهره‌وری

اقتصاد پویا از مسیر بهره‌وری

اساسا در هر جامعه‌ای رشد اقتصادی یک موضوع مهم محسوب می‌شود و هرچه درآمد بیشتر باشد درآمد سرانه افزایش می‌یابد. رشد اقتصادی از سه محل می‌تواند اتفاق بیفتد. عوامل سرمایه‌گذاری و رشد اشتغال به رشد نهاده‌محور معروف هستند.

الگوی مدیریتی شهید بروجردی، چاره مشکلات امروز

الگوی مدیریتی شهید بروجردی، چاره مشکلات امروز

قامتی بلند با چهره‌ای متبسم و ریش‌های زرد متمایل به خرمایی داشت. نگاهش آنقدر جذاب و کلامش به حدی گیرا بود که وقتی سخن می‌گفت سوی ‌نگاه‌ها در نگاه او سمت و سو می‌گرفتند.

جریانی خاص، مانع روایت زندگی انقلابی‌ها

جریانی خاص، مانع روایت زندگی انقلابی‌ها

سینمای دفاع‌ مقدس با وجود تولیدات زیادی که در چهار دهه از خود به یادگار گذاشت آن‌گونه که باید نتوانست ادای دین چندانی به فرماندهان بزرگ داشته‌باشد و با مروری بر آثاری که با تمرکز بر این اسطوره‌های بی‌مانند ساخته شده‌‌، کمتر از انگشتان دو دست نمونه می‌توان آورد که با تامل بر آنها تولید و اکران شده‌ است.

عکس | فاتح قلب‌ها

عکس | فاتح قلب‌ها

تاریخ ایران اسلامی دارای نقاط عطف گوناگونی است، نقاطی که مردان و قهرمانان خاص خودش را می‌طلبد. آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد و مردانی را وارد عرصه تاریخ‌سازی ایران کرد شاید دیگر اتفاق نیفتد.

تحول ضرورت است نه یک گزینه

تحول ضرورت است نه یک گزینه

برایم حکم یک معمای پیچیده را داشت و دنبال یه فرصت می‌گشتم تا با پیچ‌گوشتی بیفتم به جونش و ببینم توش چه خبر و چه جوری تونسته همه چیز رو تو خودش جا بده و بشه تنها دلخوشی ما؛ اونم تو زمانه‌ای که گوشمون پر از صدای آژیر قرمز بود و چشممون نظاره‌گر تشیع پیکر شهدای جنگ تو کوچه و خیابون‌ها.

زنگ خطر ایران پیر

زنگ خطر ایران پیر

سالخوردگی جمعیت چالش بسیاری از کشورهای جهان است. کشور ما هم در آستانه سالمندی جمعیت قرار گرفته و این موضوع هشداری برای آینده جامعه محسوب می‌شود.

مخاطبان وفادار خود را پیدا کرده‌ایم

مخاطبان وفادار خود را پیدا کرده‌ایم

انتشارات جام‌جم دور جدید فعالیتش را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرد و با شعار «کتابخانه شما را می‌گیریم» ظرف دو سال توانست جایگاه ویژه‌ای را میان علاقه‌مندان به کتاب باز کند.

مهد پویا برای همه کودکان ایران

مهد پویا برای همه کودکان ایران

وقتی خاله‌ها و عموها در برنامه‌ های کودک گل کردند، دیگر سازندگان برنامه‌های خردسال و کودک، سراغ ساخت چنین برنامه‌هایی رفتند که خاله و عمو در کنار عروسک‌ها نقش‌آفرینی کنند.

نقش پر رنگ دوستان در اعتیاد نوجوانان | رشد 34 درصدی مصرف مواد مخدر در دنیا

نقش پر رنگ دوستان در اعتیاد نوجوانان | رشد 34 درصدی مصرف مواد مخدر در دنیا

اعتیاد در بین نوجوانان افزایش یافته است و بسیاری از خانواده‌ها نگران مصرف موادی مانند گل از سوی نوجوانان هستند. در این بین محمد جمال‌لو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید می‌کند که خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد بهتر است، سبک‌ مناسبی از فرزندپروری را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیمی از معتادان مصرف مواد مخدر را با پیشنهاد دوستان خود‌ شروع کرده‌اند.  

همیشه دنبال ساختار شکنی هستم

همیشه دنبال ساختار شکنی هستم

دریافت جایزه بهترین بازی از نگاه مردم در TGC سال ۲۰۱۸، برنده بهترین بازی موبایل از فستیوال گیم کانکشن ۲۰۲۰ اروپا، منتخب فستیوال Indie game prize و indie game fest، برنده بهترین بازی ماه می‌در فستیوال GDWC فنلاند، نامزد بهترین بازی موبایل از فستیوال BIG آمریکای لاتین، نامزد بهترین انیمیشن از فستیوال Aggie Awards ۲۰۲۰، برنده بهترین بازی کژوال از فستیوال گیم کانکشن ۲۰۲۰ اروپا، برنده بهترین بازی ماجرایی از فستیوال وب و موبایل ایران ۲۰۲۱نایب قهرمان و دیپلم افتخار بهترین آرت و انیمیشن اسکاتیش گیم آوارد اسکاتلند ۲۰۲۲، برنده بهترین بازی و رتبه اول ماه می‌در فستیوال جی دی دابلیو سی ۲۰۲۲، ساخت بازی آناهیتا برای پلتفرم‌های گوشی و دسکتاپ IGN و خرید امتیاز کل بازی توسط شرکتClickteam در فرانسه تنها گوشه‌هایی از افتخار آفرینی مهرداد رضایی بازی ساز داخلی کشور است که همه امکانات را برای رفتن به خارج از کشور دارد اما عشق به کشور سبب شده تا ماندن و سختی را انتخاب کند و برای فرزندان این کشور بازی بسازد.

مقابل قهرمانان پوشالی بایستیم

مقابل قهرمانان پوشالی بایستیم

کتاب «خاتون و قوماندان» خاطرات همسر شهید علیرضا توسلی، خانم ام‌البنین حسینی از زندگی با این شهید والامقام است که با نویسندگی مریم قربان‌زاده و توسط نشر «ستاره‌ها» به بازار آمده‌است. این اثر تاکنون چند بار چاپ شده و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته‌است.

بنان زنده شد

بنان زنده شد

محمد عشقی، کارشناسی ارشد نوازندگی ساز ایرانی از دانشگاه هنر تهران دارد. او موسیقی را از کودکی با خواندن تصانیف قدیمی آغاز و از نوجوانی با حضور نزد اساتیدی همچون محمد علایی، روزبه رحیمی، سعید ثابت، پشنگ کامکار، محمدعلی کیانی‌نژاد، اردوان کامکار، شریف لطفی و سیامک جهانگیری به فراگیری موسیقی پرداخت.

این «قهرمانی» تقدیم به مردم کشورم

این «قهرمانی» تقدیم به مردم کشورم

پالماس اسپانیا در فینال چمپیونز لیگ فوتسال اروپا، اسپورتینگ لیسبون را شکست داد و تاج‌گذاری کرد.

آینده هاکی ایران درخشان است

آینده هاکی ایران درخشان است

زندگی در عصر جدید بعضی‌ها را چنان درگیر حساب و کتاب می‌کند که معجزه را افسانه‌ای دور از دسترس می‌دانند. آن‌قدر که باورشان نمی‌شود، نوبهار است و حتی در دل یخ هم، گل به بار است!

تقویت هویت‌ ملی با فعالیت‌های پرورشی

تقویت هویت‌ ملی با فعالیت‌های پرورشی

رهبر انقلاب ۱۲ اردیبهشت امسال همزمان با روز معلم در دیدار با فرهنگیان در بخشی از سخنان خود زنده‌کردن احساس «هویت ایرانی ــ اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان باهوش کشور را وظیفه‌ای اساسی دانستند و گفتند: «در این روند، مساله زبان‌فارسی، پرچم کشور و احساس عزت و افتخار به ایرانی‌ بودن مهم است که البته این مسائل با توصیه و حرف حاصل نمی‌شود، بلکه باید مفاخر و سوابق فرهنگی، علمی و تاریخی را به دانش‌آموز تعلیم حقیقی داد.»

«دوبله» فقط خواندن از روی کاغذ نیست

«دوبله» فقط خواندن از روی کاغذ نیست

«آنه تکرار غریبانه لحظه‌هایت چگونه گذشت، وقتی روشنی چشم‌هایت در پشت پرده‌های مه‌آلود پنهان بود» بی‌شک صدای این تیتراژ به گوش خیلی از نوجوان‌ها و جوان‌های دهه ۷۰ حتی دهه‌های بعدی آشناست.

فوتبال خانه‌ تکانی اساسی می‌خواهد

فوتبال خانه‌ تکانی اساسی می‌خواهد

«طفل شیرین رایکوف» این روزها نه فقط ۶۸ساله که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان فوتبال ایران هم هست.

10 صفحه

نیازمندی ها