معاون وزیر جهاد کشاورزی در کرمان:

صادرات 650 هزار تن مواد لبنی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات حدود 650 هزار تن مواد لبنی در 10 ماهه سال جاری به 30 کشور مختلف خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۹۱۶

به گزارش فارس، حسن رکنی در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد زیادی از پروژه‌هایی که در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی استان کرمان نیز 107 پروژه در موضوعات آب و خاک، دام و طیور، باغبانی، زراعت و زیربخش‌های مختلف طی ایام‌الله دهه فجر به صورت یکپارچه افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: کرمان یکی از استان‌های کشاورزی ما به شمار می‌آید که در بخش‌های مختلف فعال است و شاخص‌ترین فعالیت در استان کرمان فعالیت باغبانی بویژه در بحث پسته است که موقعیت ممتاز در کشور دارد و یکی از اقلام اصلی صادرات در بخش کشاورزی است.

رکنی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور هم رشد خوب در استان کرمان دارد، افزود: با برنامه‌های اخیری که همکاران ما در استان کرمان دنبال کرده‌اند، زنجیره‌های تولید در بخش شیر، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ فعال شده است که می‌توانند به پایداری تولید کمک کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و قیمت تمام شده محصول را برای مصرف کننده بهبود بخشد.

این مسئول یادآور شد: امروز یکی از برنامه‌هایی که در کرمان پیش‌بینی شده، افتتاح یکی از زنجیره‌های فعال تولید شیر و گوشت است که یکی از اقدامات ارزشمند به شمار می‌آید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از افتتاح یک شرکت لبنی در حدود 35 کیلومتری شهر کرمان در سفر به استان کرمان خبر داد.

رکنی ابراز داشت: یکی از اقداماتی که باید از اولویت‌های کار ما در بخش کشاورزی باشد این است که بتوانیم شرایط را برای تولیدکننده اقتصادی‌تر کنیم و تولیدکننده هم بتواند حلقه واسط را حذف کند تا شرایط خوبی برای مصرف‌کننده ایجاد شود.

وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا موضوع زنجیره تولید را پشت سر گذاشته‌اند و برای اصلاح ساختار پرورش در تولید پروتئین در کشورمان باید این اقدامات را انجام دهیم و استقبال خوبی در این زمینه توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رکنی از صادرات حدود 650 هزار تن مواد لبنی در 10 ماهه سال جاری به 30 کشور مختلف خبر داد و ابراز داشت: بیش از 9 میلیون و 600 هزار تن تولید شیر در سال 95 برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها