شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وزارت دفاع این کشور در حال تدارک برای ارائه یکسری گزینه‌های نظامی به دولت ترامپ با هدف تسریع در جنگ علیه داعش در سوریه است و این گزینه‌ها می‌توانند تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی را وارد درگیری مستقیم کنند.
کد خبر: ۹۹۱۶۴۰
گزینه‌های جدید پنتاگون درباره داعش روی میز ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، این گزینه‌ها ظاهراً موجب افزایش خطرات جانی برای سربازان آمریکایی به نسبت طرح‌های در نظر گرفته شده در دولت در حال کناره‌گیری باراک اوباما خواهد شد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، این گزینه‌ها به مجرد آغاز ریاست جمهوری ترامپ در اختیار او قرار خواهد گرفت و جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت او به همراه ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آنها را تشریح خواهند کرد.

قرار است این دو حرف نهایی را درباره جزئیات گزینه‌هایی که برای تایید به رئیس‌جمهور جدید آمریکا گزارش خواهد شد به او بزنند.

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا گفت یکسری گزینه‌ها برای کانون‌های خطر دیگر نیز آماده شده است.

این گزینه‌ها پیشتر در زمان دولت اوباما از سوی ارتش تهیه شده‌اند اما هرگز باراک اوباما اختیارات اجرای آنها را تایید نکرد. برای اجرای این گزینه‌ها اختیارات جدیدی از سوی ترامپ لازم است و قرار است براساس آنها آمریکا هم راهبرد نظامی‌اش در جنگ با داعش را توسعه داده و هم نشان دهد که کاخ سفید متعلق به ترامپ به دنبال افزایش ریسک نظامی خواهد بود.

گفته شده که هیچ یک از گزینه‌های بررسی شده تناقضی با مواضع اتخاذ شده از سوی ماتیس به طور علنی ندارند.

طبق گفته یک مقام آگاه، برنامه ریزان نظامی آمریکا و مقامات اطلاعاتی این کشور اکنون تقریبا هر مکان و باند فرودی در سوریه که از سوی سربازان آمریکا می‌توانند استفاده شوند، در نظر گرفته‌اند.یکی از گزینه‌ها این است که تعداد سربازان آمریکایی بیشتری -که اگر به هزاران سرباز نرسد دست‌کم صدها سرباز را درگیر می‌کند- در راستای جنگ برای بازپس گیری شهر رقه وارد جنگ مستقیم شوند. این سربازان آمریکایی قرار نیست وارد شهر رقه شوند بلکه در مناطق اطراف شهر تمرکز کرده و درخواست حمله هوایی خواهند داد و کنترل شهرها و جاده‌های اطراف رقه را به عهده خواهند گرفت.

همچنین نیروهای عملیات ویژه آمریکایی با تسلیحات سنگین نیز می‌توانند برای نخستین بار فراتر از ماموریت مشاوره و کمک به نیروهای محلی وارد نقش رزمی مستقیم شوند.

همچنین یک گزینه کلیدی دیگر این است که ترامپ می‌تواند برای نخستین بار به پنتاگون دستور دهد شبه‌نظامیان کرد را که برای کنترل روستاها و جاده‌های اطراف رقه استفاده خواهند شد، مسلح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها