کارآفرینی بانوی یزدی با پرورش الاغ

یک بانوی یزدی با استفاده از وام خوداشتغالی کمیته امداد و ایجاد یک مزرعه پرورش الاغ، زمینه اشتغال را در روستای تقویه بخش خضرآباد شهرستان اشکذری استان یزد فراهم آورد.
کد خبر: ۹۸۶۲۰۸

به گزارش ایرنا، شیر، پوست و حتی فضولات الاغ که با نام عنبرنسا را شناخته می‌شود، خواص درمانی دارد و در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طاهره زارع، بانوی کارآفرین اشکذری با استفاده از وام خوداشتغالی کمیته امداد شهرستان اشکذر و حمایت جهاد کشاورزی، نخستین مزرعه پرورش الاغ را در روستای تقویه بخش خضرآباد این شهرستان راه‌اندازی کرده است.

وی دراین‌باره اظهار کرد: این کار با سرمایه‌گذاری اولیه 30 میلیون تومان آغاز شد و هم‌اکنون در این مزرعه 150 راس الاغ وجود دارد که از این تعداد 40 راس آن شیرده هستند .

زارع گفت: شیر الاغ تولیدی به‌صورت قرارداد یک‌ساله کیلویی 15هزارتومان و از طریق فروش خانگی هر کیلو 30 هزار تومان انجام می‌شود.

وی افزود: شیر الاغ برای درمان برخی بیماری‌ها مانند آسم، قندخون، سرماخوردگی، آلرژی و برای پایین آوردن تب ناشی از عفونت تجویز می‌شود.

زارع درباره انگیزه ایجاد این مزرعه توضیح داد: برای بهبود فرزندم که از بیماری آلرژی شدید رنج می‌برد، پزشک شیر الاغ تجویز کرد، از این رو ابتدا برای درمان خانگی چند الاغ خریدم و بعد تعداد آنها را افزایش دادم.

وی ادامه داد: فضولات الاغ یا عنبرنسارا نیز اثر آنتی‌بیوتیکی دارد و برای درمان سرماخوردگی، بیماری‌های تنفسی، برونشیت و خارش پوست مفید است و از آن در آفت‌کشی و کرم‌کشی مزارع نیز استفاده می‌شود و هم‌اکنون فضولات این حیوان کیلویی 4000 تومان به فروش می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها