معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین

برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۸۴۰۱۶

به گزارش ایرنا، 14 نویسنده کتاب‌های دینی در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شدند که کتاب‌های این نویسندگان در ده گروه قرار دارند. در گروه «علوم قرآن و حدیث» از میان 785 اثر، دو کتاب شایسته تقدیر شناخته شدند و از یوسف خان‌محمدی نویسنده «تفسیر سیاسی قرآن در ایران معاصر» و خانم نصرت نیل‌ساز نویسنده «خاورشناسان و ابن عباس» تجلیل شد. در گروه «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی» دو کتاب به مرحله نهایی رسید و کتاب زیدیه در ایران تالیف محمدکاظم رحمتی به عنوان کتاب برتر و تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی نوشته عبدالرحیم قنوات به عنوان کتاب شایسته تقدیرو معرفی شد. در گروه «فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی» کتاب‌های «نوبختیان ابوسهل و ابومحمد» نوشته حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌زاده و «عهد الست» تالیف نصرالله پورجوادی شایسته تقدیر شناخته شدند. کتاب «دریغ است ایران که ویران شود» تالیف فرامرز رفیع پور به عنوان اثر برتر و کتاب «نظریه‌سازی دینی در علوم اجتماعی» از حجت‌الاسلام حسین بستان به عنوان اثر شایسته تقدیر در گروه «علوم اجتماعی» معرفی شد.در گروه «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی» کتاب‌های «راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها» نوشته حجت‌الاسلام محمدحسین احمدی و «مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی» تالیف سیدمسعود قانع شایسته تقدیر شناخته شد.

کتاب‌های «اسلام و همزیستی مسالمت‌آمیز» نوشته علی‌اکبر علیخانی و «درآمدی بر فلسفه سیاسی صدر المتالهین» از سیدخلیل الرحمان طوسی در گروه «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» شایسته تقدیر شد.در گروه «ادبیات داستانی و رمان» از میان 585 اثر، کتاب «رویای نیمه‌شب» حجت‌الاسلام مظفر سالاری و در گروه کودک و نوجوان از میان 1654 اثر، کتاب «1001 میراث مسلمانان در جهان ما» از کاظم طلایی به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شد.در گروه‌های «فقه، اصول و حقوق اسلامی» و «علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم رفتاری» هپچ کتابی رتبه برتر و شایسته تقدیر را کسب نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها