معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات 45 میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به ارزش 18 میلیارد دلار به بازارهای جهانی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۳۴۳

حسین ابویی مهریزی اعلام کرد: در هفت ماه نخست امسال 28.4 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شده شده که از نظر ارزشی 7.3 درصد و از نظر وزنی 37.3 درصد افزایش داشته است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت به بخش صنعت و معدن 78 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت استمهال و پول جدید داده شده و به دلیل این‌که این بخش پیشتاز در اقتصاد، اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده و بخش مولد کشور است، پیگیر هستیم نظام بانکی سهم بیشتری به این بخش اختصاص بدهد.

ابویی مهریزی گفت: سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در قالب استمهال و پول جدید تسهیلات پرداخت شد.

وی درباره طرح‌های نیمه‌تمام در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: دغدغه دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بلوکه شده در راستای رونق و اشتغالزایی است که امسال پنج هزار و 400 واحد تولیدی با پیشرفت 60 درصد به بالا از تعهدها برای بهره‌برداری است که در 9 ماه نخست سه هزار و 868 واحد با سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 55 هزار نفر با انجام 95 درصد از تعهد خود در بخش صنعت معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دولت تدبیر و امید 17 هزار و 200 واحد طرح‌های ایجابی و توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری 59 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 267 هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

ابویی مهریزی گفت: سیاست کلی این است که از فکر، سرمایه، مدیریت و توان ایرانی با تعامل با دنیا استفاده شود و میزان ارزش افزوده را در کشور بالا ببریم./ شانا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها