بحران بی‌پولی، تیم والیبال صالحین ورامین را تهدید به انحلال کرد

کمپین هواداران برای نجات تیم

داستان بازی نکردن در هفته نخست، دوباره برای صالحین ورامین تکرار شد. فقط با یک تفاوت.
کد خبر: ۹۸۰۴۲۹

اگر ورامینی‌ها در هفته نخست دور رفت به خاطر بدهی باشگاه، از سازمان لیگ اجازه بازی نگرفتند، این بار بازیکنان به خاطر طلبشان حاضر نشدند. بازیکنان صالحین ورامین برخلاف خلف وعده مسئولان تمرین هم کردند و حتی تا پیش از شروع بازی هم در هتل مستقر بودند، اما وقتی باشگاه یک ساعت قبل از شروع بازی پولی واریز نکرد آنها هم ترجیح دادند قید بازی را بزنند. حتی به قیمت حذف تیم. تعدادی از بازیکنان صالحین برای نیم فصل دوم پیشنهاد بازی داشتند و نمی‌خواستند با این بازی فرصت‌سوزی کنند. سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ در این باره گفت: ما یک ساعت برای حضور تیم صالحین ورامین صبر کردیم. اما وقتی نیامدند فرم پر شد و از دور مسابقات حذف شد. با حذف این تیم لیگ برتر 11 تیمی می‌شود.

با نیامدن ورامینی‌ها سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تیم صالحین ورامین طبق آیین‌نامه سازمان لیگ به دلیل دو شکست فنی از رقابت‌های لیگ برتر حذف شد. حتی تاکید شد بازیکنان تیم صالحین ورامین برابر آیین‌نامه سازمان لیگ بازیکن آزاد تلقی می‌شوند و می‌توانند با باشگاه‌های خواهان به شرط داشتن سهمیه قرارداد منعقد کرده و پس از ثبت در هیات والیبال استان مربوطه به سازمان لیگ بدهند.

محمد ترکاشوند، سرمربی تیم صالحین ورامین، که روز قرعه‌کشی لیگ برتر خیلی از قضیه عدم پرداخت قرارداد بازیکنان و کادر فنی شاکی بود و اصرار داشت فدراسیون با این مساله جدی برخورد کند، انگار می‌دانست بحران دوباره یقه تیمش را می‌گیرد. او حالا هم حق را به شاگردانش می‌دهد: کار سخت بود. بچه‌های ما خیلی خوب راه آمدند. هیچ کم‌کاری هم نکردند. با این که مسئولان باشگاه خیلی خلف وعده داشتند. حتی بازیکنانی که قرار بود 65درصد بگیرند تا قبل از مسابقات قبول کردند 40درصد بگیرند. قرار بود یک ساعت قبل از مسابقه پول واریز شود اما متاسفانه نشد.

او بد‌قولی مسئولان را دلیل بازی‌های ضعیف تیمش می‌داند: بازیکنان ما با 10درصد قرارداد لیگ را شروع کردند. تا این که قرار بود 29 درصد در هفته هفتم و قبل از بازی با پیکان پرداخت شود، اما مسئولان به جای دادن طلب بچه‌ها رفتند کربلا. نتیجه‌اش هم بازی ضعیف و باخت 3 بر صفر مقابل پیکان شد. آنها حتی به قولشان برای پرداخت 20 درصد قرارداد قبل از هفته هشتم هم عمل نکردند. چک یک و نیم میلیاردی‌شان هم پاس نشد. بچه‌ها حتی به گرفتن 10درصد هم راضی بودند، اما باز هم اتفاقی نیفتاد. مگر بچه‌ها چقدر می‌توانند تحمل کنند.

در حالی که مدیران ورامین خلف وعده می‌کنند، اما این بار هواداران تیم والیبال دست به کار شده اند تا اجازه ندهند تیم از هم بپاشد. آنها حالا به طور نمادین کمپین فروش کلیه را در فضای مجازی به راه انداخته‌اند. اتفاقی که سرمربی والیبال ورامین را خیلی متاثر کرده است: وقتی مسئولان این قدر بی‌تفاوت شده‌اند کار به جایی رسیده که هواداران 15 تا 20 ساله تیم ورامین کمپین فروش کلیه زده‌اند‌. آنها می‌خواهند با فروش کلیه تیم را سرپا نگهدارند. آنها مرا شرمنده کردند. بشکند پایی که با پول فروش کلیه هواداران تیم بخواهد بازی کند. هواداران ما عاشق والیبال هستند، اما مسئولان قدر آنها را نمی‌دانند.

با این حال علیرضا فداکار، مدیرعامل صالحین ورامین هم از تلاش برای پرداخت 10 درصد بازیکنان می‌گوید: ما در هفته دوم لیگ مجوز بازی گرفتیم، ولی از همان هفته اول می‌توانستیم بازی کنیم و مشکلی نداشتیم. اگر ما بازیکنان را راضی کنیم فکر نمی‌کنم فدراسیون اصراری برای انحلال تیم ما داشته باشد. چرا که انحلال ما برای فدراسیون هم مشکل‌ساز می‌شود. بیشترین دغدغه ما این است که 10درصد پولی که قول داده‌ایم را پرداخت کنیم. همه تلاش ما برای پرداخت 10 درصد و برگرداندن تیم به تمرینات است. بعد هم با فدراسیون مذاکره می‌کنیم.

با این که رئیس سازمان لیگ بلافاصله از حذف صالحین خبر داد، اما هنوز اسم ورامینی‌ها در جدول رده‌بندی لیگ مانده است. آن هم در پله هفتم با 17 امتیاز از 12 بازی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها