سرپرست گروه موسیقی نواحی «سازینه» از اجرای یک برنامه موسیقایی ویژه موسیقی اقوام ایران به همت رایزن فرهنگی ایران در شهر مادرید اسپانیا خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۷۹۱
شادیانه های ایرانی در اسپانیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر پیمان بزرگ نیا سرپرست گروه موسیقی نواحی «سازینه» با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه ریزی هایی که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا انجام گرفته، گروه «سازینه» با حضور تعدادی از هنرمندان در فستیوال بین المللی فرهنگ های موسیقی مختلف جهان که در شهر مادرید اسپانیا برگزار می شود کنسرتی را را طی روزهای اول و دوم دی ماه برگزار می کند.

وی ادامه داد: در این برنامه که به دلیل کمبود امکانات نتوانستیم از تمامی هنرمندان گروه سازینه استفاده کنیم قطعاتی در حوزه موسیقی مناطق بختیاری، کردستان و بوشهر برای مخاطبان اجرا می شود که طی آن ساناز یوسفی بوشهری به عنوان نوازنده نی انبان، صلاح خزری خواننده و نوازنده دیوان، علیرضا فرحی نوازنده تمبک، تمپو و دهل، نرگس مختاری همخوان و نوازنده عود و بنده هم به عنوان نوازنده نی، کمانچه و خواننده آوازهای بختیاری به عنوان اعضای گروه اجرایی حضور خواهیم داشت.

سرپرست گروه موسیقی نواحی «سازینه» درباره جزییات برنامه اجرایی این کنسرت ها بیان کرد: تلاش ما این است که با توجه به حضور در ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) شادیانه ها و قطعات مهیج موسیقی این مناطقی که به آن اشاره کردم در برنامه های پیش رو اجرا شود ضمن اینکه با توجه به غیر رقابتی بودن فضای فستیوال ماجرا به گونه ای است که دوست داریم بهترین ها را برای مخاطبان اجرا کنیم. به هر ترتیب انتخاب کارها بسیار سخت بود و چون موسیقی مناطق کرد نشین، بختیاری و بوشهر با وجود متفاوت بودن ریشه های موسیقی مشترکی دارند و به نوعی دربرگیرنده موسیقی مناطق زاگرس نشیت است از این جهت سعی کردم با امکانات موجود فضای مشترکی را برای مخاطبان آماده کنم .

بزرگ نیا گفت: ریتم دو چهارم در موسیقی مناطقی که برای این کنسرت انتخاب کردم بیشتر از سایر مناطق است از سوی دیگر متن در این کنسرت تلاش کردم فضایی را به وجود بیاورم که اعضای گروه ترکیبی از هنرمندان جوان و پیشکسوت در کنار یکدیگر باشند که این حضور بتواند انگیزه ای برای آینده و تجربیاتی از این دست باشد. این در حالی است که ترکیب لباس ها نیز به نوعی طراحی شده که دربرگیرنده لباس های قدیمی سورانی، شال قبای بختیاری و منطقه شبانکاره بوشهر است که امیدوارم با این ترکیب نماینده شایسته ای برای موسیقی اقوام ایران در این رویداد بین المللی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها