نتایج آخرین گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل منتشر شد

پیشرفت در کیفیت خودروهای تولید داخل

20 آذر، گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در آبان امسال از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش جام‌جم، در آبان ماه 1395 تعداد 93 هزار و 299 دستگاه خودرو تولید شده که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شـامل 41 مدل خودرو درگروه سبک و ده مدل در گروه سنگین است.
کد خبر: ۹۷۸۰۳۴

در بخش سواری، خودروهای پژو 206 و گرند ویتارا به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این ماه به خود اختصاص دادند و در بخش وانت، خودروهای وانت نیسان دوگانه سوز و وانت تندر به ترتیـب بیشـترین و کمتـرین میـزان تولیـد خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. براساس این گزارش خودروهای رنوساندرو، نیو مزدا 3 و وانت تندر با کسب چهار ستاره کیفی، باکیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل هستند. این دو خودرو در گزارش مهرماه واجد سه ستاره کیفی شده بودند. خودروهای گرند ویتارا، کیا سراتو، تیگو5 نیز با کسب سه ستاره کیفی جایگاهی را که در مهرماه داشتند، حفظ کردند.

تندر 90 اتوماتیک، تندر90، پارس تندر، رانا و پژو 206 صندوقدار با کسب سه ستاره کیفی، آسا، جک ـ اس 5، جک ـ جی 5، برلیانس اچ 330، آریو، پژو 206، نیو ام‌وی‌ام 315 و دنا با کسب دو ستاره کیفی و بقیه خودروهای تولید داخل با یک ستاره کیفی در این جدول فهرست شده‌اند.

رشد کیفیت وانت‌های تولیدی

اما در گروه وانت‌های تولید، شاهد پیشرفت کیفیت آنها بوده‌ایم. به‌گونه‌ای که وانت سایپا X151، وانت مزدا تک‌کابین و وانت دیزل زامیاد در حالی که در مهر امسال خودروهایی تک ستاره بودند، در آبان ماه با کسب سه ستاره کیفی، پیشرفت جالب توجهی در کیفیت نشان دادند. وانت مزدا دوکابین، وانت آریسان و وانت نیسان دوگانه‌سوز زامیاد نیز در حالی که در مهرماه یک ستاره کیفی کسب کرده بودند، در آبان ماه با دو ستاره کیفی، پیشرفت در کیفیت خود را از دید کارشناسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان دادند.

آخرین وضع تولید و کیفیت خودروهای سنگین داخلی

در آبان ماه 1395 در این بخش، خودروهای کامیونت ایسوزو NPR75K کامیون ایسوزو FVR به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.

در جدول کیفیت خودروهای سنگین، کشنده ولوو اف‌اچ500 با کسب چهار ستاره کیفی، باکیفیت‌ترین خودروی سنگین ساخت داخل در آبان 95 بوده و پس از آن کشنده اسکانیا جی 410 و کامیون ایسوزو اف‌وی‌آر با کسب دو ستاره کیفی و بقیه تولیدات خودروهای سنگین داخلی با کسب یک ستاره کیفی در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها