از نیمه اول سال 2017 باید منتظر گوشی‌های هوشمند با پردازنده اسنپ‌دراگون 835 باشیم. کوالکام که در کنار مدیاتک از اصلی‌ترین تولیدکنندگان پردازنده برای گوشی‌های اندرویدی بازار است، بتازگی از جدیدترین محصول خود به‌نام اسنپ‌دارگون 835 رونمایی کرده است.
کد خبر: ۹۷۲۳۵۷

سامسونگ نیز که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه SoC (سیستم‌های روی یک تراشه) داشته، در تولید این پردازنده نیز مانند اسنپ‌دارگون 820 در کنار کوالکام حضور دارد و این بار به کوالکام کمک کرده چیپست‌های ده نانومتری تولید کند. بنابراین پردازنده جدید کوالکام نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپ‌دراگون 820 که 14 نانومتری بود، 30 درصد کوچک‌تر است، 40 درصد بهره‌وری بهتر و 27 درصد نیز عملکرد بهتری دارد. با توجه به اندازه کوچک‌تر این چیپست، سازندگان تلفن‌های همراه فضای بیشتری برای دیگر قطعات دارند و به‌عنوان مثال می‌توانند از باتری‌های بزرگ‌تر و پرقدرت‌تر استفاده کنند.

نکته جالب دیگر این پردازنده جدید، پشتیبانی آن از شارژ سریع یا Quick Charge 4.0 است که 20 درصد دستگاه را سریع‌تر شارژ می‌کند و بهره‌وری آن را 30 درصد افزایش می‌دهد. در این فناوری شارژ سریع، تدابیر امنیتی نیز برای باتری در نظر گرفته شده تا شاهد اتفاقاتی از جمله آنچه برای گوشی‌ گلکسی نوت 7 و انفجار آن پیش آمد نباشیم. این فناوری با شارژ از طریق USB نوع USB-PD و C سازگار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها