وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که بودجه 280 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه شد نمایندگان مجلس با 210 هزار میلیارد تومان آن موافقت کردند که پاسخگوی نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف نیست.
کد خبر: ۹۷۰۰۹۲
کنایه وزیر بهداشت به مجلس و وزارت نفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سید حسن هاشمی امشب در حاشیه افتتاح طرح‌های توسعه‌ای شهرستان کنگان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی در کنگان اظهار داشت: تعداد تخت بیمارستانی در کنگان از 47 تخت به 200 تخت افزایش یافته و تعداد متخصصان پزشکی هم از 8 متخصص به 38 متخصص رسیده که این آمار نشان از جهش در خدمات حوزه سلامت در این شهرستان است.

وی بیان کرد: همچنین در شهرستان کنگان، تعداد تخت‌های ویژه از 10 تخت به 30 تخت افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: هر کجا در کشور طرحی افتتاح می‌شود، اهالی آن منطقه خواستار ایجاد مراکز درمانی هم هستند، اما این کار نیازمند اعتبار است.

قاضی‌زاده هاشمی تبیین کرد: در حالی که بودجه 280 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه شد نمایندگان مجلس با 210 هزار میلیارد تومان آن موافقت کردند که 190 هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای حقوق جاری، 10 هزار میلیارد تومان برای بدهی و 10 هزار میلیارد تومان هم باقی مانده است که پاسخگوی نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف نیست.

وی ادامه بیان کرد: همچنین هزینه جاری سال آینده هم بین 240 تا 250 هزار میلیارد تومان برای کل کشور پیش‌بینی می‌شود که انتظار داریم مسؤولان استانی پیشنهاداتشان را براساس اعتبارات کشور تنظیم کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خوشحالم که کنگان به عنوان قطب درمانی استان بوشهر شناخته شده است، تشریح کرد: برای تجهیز امکانات مورد نیاز بیمارستان نفت در شهر جم حمایت لازم را صورت خواهیم داد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: یکی از اتفاقات خوبی که در کنگان افتاده، تأمین دستگاه MRI است که در 3 ماه گذشته 4 هزار نفر از این امکان بهره‌مند شده‌اند.

وی متذکر شد: امسال تلاش داریم تا بیمارستان در حال ساخت دیّر که مدت‌هاست تکمیل نشده و از آرزوهای دیرینه مردم است را تکمیل کنیم، ضمن اینکه تأمین آمبولانس هوایی برای شهرستان کنگان هم از دیگر برنامه‌هایی است که برای انجام آن تلاش خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید به توانمندی نظام و دولت توجه ویژه شود، بیان کرد: برخی دستگاه‌ها مثل وزارت نفت و راه تولیدکننده بیماری هستند و به سلامت مردم آسیب می‌رسانند و باید به وظیفه خود در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی توجه بیشتری کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: برخی مخالف طرح تحول سلامت بودند، اما این طرح بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای کمک به محرومان اجرا شده است؛ هرچند اقتصادیون با رفاه برای مردم مخالفند، چراکه فقط به فکر پول هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از تلاش‌های استاندار بوشهر برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر گفت: باید با منابع پایدار و حمایت همه‌جانبه خدمات درمانی را در کشور توسعه دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی از خدمات و کمک‌های خیّرین سلامت در استان بوشهر قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد این خدمات در استان بوشهر همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حالی که 30 درصد کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها را باید افراد بومی تشکیل دهند، اما این اتفاق محقق نشده که باید به دنبال عملیاتی کردن این اتفاق باشیم.

وزیر، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با بیان اینکه غایب بزرگ منطقه جنوب استان بوشهر، تأمین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی همان اندازه که حق بیمه می‌گیرد به همان اندازه همت کند. بعد از ساخت و تجهیز توسط وزارت رفاه، وزارت بهداشت کنار شما خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها