تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها شهروندان را نسبت به تلاش مسئولان دلسرد کرده است و به نظر می رسد مسئولان همچنان نسخه‌هایی تکراری برای این آلودگی مزمن دارند .
کد خبر: ۹۶۸۷۵۵

آسمان کلانشهرها تیره است و مدارس تعطیل می‌شوند و گروه‌های حساس به توصیه کارشناسان در خانه‌هایشان حبس می‌شوند. هوای آلوده به شایعات نیز دامن زده تا آنجا که معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تاکید کرده شاخص آلودگی تهران درحد «هشدار شیمیایی» نیست.

به گزارش جام‌جم، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با رد ادعای خطرناک بودن شاخص آلودگی 180 که در شبکه‌های مجازی مطرح شده گفت: شاخص آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر از 158 بالاتر نرفته است.

رستگاری در باره وضعیت فعلی هوای تهران گفته ازروز شنبه در تلاشیم تا با تمهیدات ویژه شاخص آلودگی بالاتر نرود و در روزهای گذشته که شاخص آلودگی هوای تهران در یک بازه130 تا 160 حرکت کرده نمایانگر خطر جدی برای افراد سالم نبوده است و برای گروه‌های حساس شرایط هشدار است، اما گروه‌های دیگر باید مراقب سلامتی خود باشند بنابراین تفاسیری که برخی افراد ناآشنا و غیرمتخصص از اعداد و ارقام مندرج در شاخص آلودگی هوا دارند، مبنای علمی ندارد.

علاوه براین دیروز با توجه به پایداری هوا و قرارگیری شاخص کیفی به‌روی عدد 155 و ایجاد وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا برای سومین روز پیاپی با حضور استاندار تهران تشکیل جلسه داد.

ناصر مهردادی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تسنیم گفته این جلسه به‌پیشنهاد اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران و تائید استاندار با توجه به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها برگزار شد.آن طور که او توضیح داده در این جلسه مقرر شد تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان به‌جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس امروز تعطیل باشند و طرح ترافیک و زوج و فرد نیز تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا شود.

مهدی آیینی

گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها