قهرمانی جام جهانی؛ توفانی که شمشیربازان به پا کردند

فخری: مدال المپیک عابدینی را پس گرفتیم

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران کولاک کرد و این بار در جام جهانی سنگال. آن هم دو ماه بعد از شاهکار مجتبی عابدینی در المپیک. شمشیربازان ایران که قبل از المپیک در ریو چهارم جام‌جهانی شده بودند، خیلی زود بدترین اتفاق را هم به چشم دیدند.
کد خبر: ۹۶۵۸۹۵

از دست دادن مدال مجتبی عابدینی با ناداوری، اما آنها برای اثبات درخشش در المپیک، این بار در داکار سنگال دوئل کردند. با تیم‌های بنام و همه را هم از دم تیغ گذراندند و به طلا رسیدند. ژاپن اولین حریف شاگردان فخری بود که با نتیجه 45 بر 22 باخت. آمریکا دومین حریف ایران بود. مسابقه‌ای که دوباره عابدینی را مقابل هامر قرار داد. حریفی که در المپیک داوران برای صعودش به فینال حسابی کاپیتان تیم ملی سابر ایران را نقره داغ کردند، اما این بار عابدینی و یارانش به آنها اجازه ندادند و ضربه آخر را هم خودش زد و با پیروزی 45 بر 44 وارد نیمه‌نهایی شد. کره قهرمان المپیک لندن در این مرحله انتظار تیم فخری را می‌کشید؛ تیمی با همان شمشیربازان اصلی‌اش، اما این بار حتی جانگوآن کیم و بونگیل گو هم کاری از پیش نبردند تا کره هم بانتیجه 45 ـ‌ 35 مقابل ایرانی‌ها زانو بزند. ایران در فینال حریف ایتالیا شد، اما توفان پارسی از سرزمین چکمه رد شد. تیم ملی سابر 45‌بر39 ایتالیا را برد و قهرمان شد. قهرمانی که حالا شاید داغ المپیک را برای عابدینی کمی سرد کرده باشد. ایتالیا و کره هم دوم و سوم شدند. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران در سنگال شب رویایی را برای شمشیربازی سابر ایران رقم زدند.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی که حالا خوشحالی را با بندبند وجودش فریاد می‌زند، بعداز قهرمانی تیمش می‌گوید: طلبی از جهان داشتیم که باید نقد می‌شد و نقدش کردیم. مدالی که از عابدینی در المپیک گرفتند، اینجا با قدرت تمام پس گرفتیم. البته اینجا هم بدشان نمی‌آمد مدال را ندهند، اما با همه قدرت آن را گرفتیم. خدا را شکر. تیمم قدرت‌های خوب دنیا را با همه توان برد. او این طور از شاگردانش قدردانی می‌کند: درروز مسابقه تیمی جام جهانی عابدینی کولاک کرد، پاکدامن فوق‌العاده بود و رهبری بی‌نظیر. این سه نفر برای من توفان به پا‌کردند. هر سه نفر لایق بهترین‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی سابر البته مدال طلای جام جهانی سنگال را پایان راه نمی‌داند: البته این قهرمانی تازه شروع کار ما در فصل جدید مسابقات امسال است. ما دیگر عقب نمی‌نشینیم.

او درباره واکنش بقیه تیم‌ها به موفقیت تیمش می‌گوید: بچه‌ها با بازی‌های عالی همه را دیوانه کردند. شاید باور نکنید، اما دوست دارند سر به تن ما نباشد.

فخری اما از حالا سودای دیگری در سر دارد: با این شرایط برای این که جلوی راه ما را نگیرند باید با برنامه‌های جدید پیش برویم؛ چراکه ما سال آینده اول قهرمانی جهان را داریم و بعد هم بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا .مدال این دو برایمان خیلی مهم است. با این که در رنکینگ جدید آمده که مجتبی عابدینی هفتم شده، اما سرمربی تیم ملی سابر قبول ندارد: اصلا این طور نیست که مجتبی در رنکینگ سقوط کرده است. او هم مثل هامر و یاکی‌منکو روسی 141 امتیاز دارد. در واقع نفر پنجم تا هفتم رنکینگ امتیازشان برابر است. در رنکینگ هم امتیاز مهم است. شک نکنید مجتبی بعداز مسابقه بعدی، نفر چهارم رنکینگ جهانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها