پسر اسکاتلندی؛ بهترین تنیسور دنیا

اندی ماری: فکر نمی‌کردم مرد شماره یک شوم

بلافاصله بعد از قهرمانی در تورنمنت 500 امتیازی پکن در چین، اندی ماری اسکاتلندی خود را آماده حضور در تور هزار امتیازی شانگهای چین کرد. او در شانگهای هم قهرمان شد تا 1500 امتیاز ارزشمند به حساب خود واریز کند.
کد خبر: ۹۶۵۴۵۱

نوواک جوکوویچ صرب که در زمان برگزاری تورنمنت پکن، با خیالی آسوده مشغول استراحت بود، هیچ گاه فکر نمی‌کرد ماری که خسته از تور پکن با سفری داخلی به شانگهای رسیده، بتواند خود را تا فینال بالا بکشد؛ اما ماری در شانگهای هم قهرمان شد آن هم در شرایطی که دست نوواک از امتیاز کوتاه ماند. فاصله امتیازی دو تنیسور بزرگ دنیا بسیار کم بود. مانند سن آنها. هر دو نفر 29 سالگی خود را پست سر می‌گذارند و نوواک تنها یک هفته جوان‌تر از اندی است. ماری متولد 15 می‌1987 در گلاسگو اسکاتلند و جوکوویچ متولد 22 می‌87 در صربستان است. با اختلاف بسیار کمی که در جدول رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس داشتند، حضور در تور پاریس فرانسه و موفقیت در این تورنمنت می‌توانست تکلیف صدرنشین جدول برترین تنیسورهای دنیا را مشخص کند. جوکوویچ از همان آغاز، متزلزل نشان داد و سرانجام با شکست 2 بر صفر مقابل چلیچ از دور رقابت‌ها حذف شد. اما ماری قدرتمندانه ظاهر شد و خود را تا فینال کشاند و همین حضور در فینال، امتیازهای او را آنقدر بالا برد که مرد شماره یک تنیسورهای دنیا شود. افتخاری که برای آن خیلی جنگید و حالا از به دست آوردن این عنوان بسیار خوشحال است: زمانی که این اتفاق افتاد، احساس عجیبی داشتم. البته در این هفته‌ همه راجع‌ به این مساله صحبت می‌کردند. همه می‌گفتند که اگر این بازی را ببری، در جدول اول می‌شوی؛ اما فکر می‌کنم رسیدن به مقام اولی در رنکینگ جهانی بستگی به عملکرد یک یا دو هفته‌ ندارد بلکه بستگی به عملکرد 12 ماه سال دارد. سال‌ها کار کردم تا به اینجا برسم. متاسفانه درست زمانی که در یک بازی حریفم کنار کشید، به این مقام رسیدم. از نظر امتیاز از نوواک بسیار عقب بودم. می‌دانید چند مسابقه پیروز شدم تا این امتیازها را جمع کنم؟ فکر نمی‌کردم بعد از مسابقات اوپن فرانسه، چنین عملکردی داشته باشم. بعد از باخت در آن بازی بسیار ناراحت بودم اما در ورزش، همه چیز زود تغییر می‌کند. تنیس، ورزش عجیبی است. نوواک شنبه در مقابل فردی باخت که 14 بار پیاپی او را برده بود. ویس جان، چلیچ را برد که شش بار پیایی از او باخته بود. برای همین می‌گویم همه چیز زود تغییر می‌کند. چند ماه گذشت برای من بسیار خوب بود. کاری که انجام دادم از سخت‌ترین کارهایی بود که در طول دوران حرفه‌ای‌ انجام دادم زیرا تنیس‌بازان بسیار خوبی با من رقیب هستند. باید مسابقات بسیار زیادی را می‌بردم. این کار بسیار سخت بود. بسیاری از تنیس‌بازان که قهرمان گرند اسلم و مسابقات مسترز شدند، رقیبان من بودند. زمانی که در کودکی تنیس بازی می‌کردم و حتی در نوجوانی و جوانی، اصلا فکر نمی‌کردم روزی به صدر رنکینگ تنیسورهای برتر دنیا راه پیدا کنم.

اندی ماری عصر دیروز فینال تور هزار امتیازی پاریس را در برابر ایشنر آمریکایی برگزار کرد که نتیجه این فینال در صفحه 18 آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها