بعد از 11 سال پای یک ایرانی به گلزنی در لیگ قهرمانان باز شد

آزمون: هم خوشحالم، هم ناراحت

11 سال گذشت تا بار دیگر یک بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. سردار آزمون حالا چهارمین گلزن ایرانی تاریخ معتبرترین رقابت باشگاهی فوتبال در دنیاست.
کد خبر: ۹۶۴۱۷۵

در شبی که همه نگاه‌ها به ورزشگاه اتحاد و آتش‌بازی مردان سیتی در مصاف با تیم پرستاره بارسلونا بود، در ویسنته کالدرون شهر مادرید یک اتفاق تاریخی برای فوتبال ایران و مهاجم آینده‌دارش، سردار آزمون رقم خورد. او سرانجام با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد تا نامش را در کنار بزرگانی چون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی قرار دهد.

سردار که از ابتدا در ترکیب روستوف قرار داشت، روبه‌روی خود دو مهاجم بزرگ به نام‌های فرناندو تورس و آنتونیو گریژمان را می‌دید. 40 هزار تماشاگر پرشور مادریدی هم روی سکوها بودند تا روی عملکرد بازیکنان مهمان تاثیر منفی بگذارند، اما سردار زهرش را ریخت. بدون ترس از نام‌ها و جو حاکم بر ورزشگاه. فقط یک دقیقه از گلزنی گریژمان و برتری یک بر صفر اتلتیکو گذشته بود که مهاجم ایرانی روستوف، در موقعیت تک به تک با جان اوبلاک، در نهایت آرامش، با یک بغل پای فنی تور دروازه میزبان را به لرزه درآورد. او به اتلتیکویی گل زد که فصل گذشته فینالیست لیگ قهرمانان بود و 14 بازی پیاپی در این مسابقات در خانه گل نخورده بود، اما این طلسم توسط مهاجم تیم ملی کشورمان شکسته شد.

پس از علی کریمی که در سال 2005 توانست با پیراهن بایرن مونیخ دروازه راپیدوین اتریش را باز کند، هیچ بازیکن ایرانی دیگری نتوانسته بود در مرحله گروهی یا مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.

پیش از این سعید عزت‌اللهی در پلی‌آف انتخابی این مسابقات مقابل اندرلخت و سردار آزمون هم مقابل اندرلخت و آژاکس در همین مرحله گلزنی کرده بودند، اما گلزنی در مرحله گروهی و مراحل حذفی اتفاقی است که تا پیش از این فقط سه بازیکن ایرانی موفق به انجامش شده بودند؛ علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی.

علی دایی اولین بازیکنی بود که موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. در سال 1999 دایی با پیراهن هرتابرلین آلمان دو بار مقابل چلسی انگلیس و یک بار مقابل میلان ایتالیا موفق به گلزنی شد. یک سال بعد مهدی مهدوی‌کیا بود که در بازی تاریخی هامبورگ مقابل یوونتوس گلزنی کرد. دیداری که با نتیجه تساوی 4بر4 خاتمه یافت و هافبک ایرانی هامبورگ ستاره بازی بود، چون مهدوی‌کیا علاوه بر گلی که زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی هم برای تیمش گرفت.

در سال 2005 و در بازی خارج از خانه بایرن مونیخ مقابل راپیدوین اتریش هم هافبک ایرانی باواریایی‌ها، این علی کریمی بود که موفق شد گل دوم تیمش را روی ارسال شواین اشتایگر با ضربه قیچی به ثمر برساند. و حالا یک بغل پای فنی از سردار آزمون و گلی دیگر از بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا. این گل برای روستوف هم می‌توانست گلی تاریخی باشد، اگر اتلتیکو در دقیقه 90 مقاومت تیم روسی را با گل برتری نمی‌شکست. روستوف که برای نخستین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور دارد، با گل سردار می‌توانست نخستین امتیاز خارج از خانه خودش را هم به دست بیاورد، اما گریژمان در آخرین دقیقه اجازه نداد تا سردار و هم‌تیمی‌هایش با خوشحالی ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید را ترک کنند.

در پایان بازی اتلتیکو مادرید و روستوف، سردار آزمون مهاجم ایرانی روستوف با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام نوشت: ممنون از حمایت ‌های تک‌تک شما. خوشحالم از این‌که به تیم اتلتیکو گل زدم، اما از یک جهت هم ناراحت هستم. نمی‌دانم چرا یک جلسه از همراهی تیم ملی محروم شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها