خرید عمده دولتی‌ها، برنج را گران کرد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با ذکر دلایل افزایش قیمت حبوبات و برنج در ماه‌های اخیر، گفت: خرید همزمان برنج توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای تأمین ذخایر خود، یکی از عوامل گرانی برنج بود.
کد خبر: ۹۶۳۲۱۸

محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش قیمت برنج تصریح کرد: شایعه کذب صادرات برنج به روسیه، یکی از عوامل افزایش قیمت برنج در ماه‌های اخیر بوده است.

وی با بیان این‌که عامل دوم افزایش قیمت برنج، اقدام همز‌مان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای خرید برنج بود، تصریح کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای تکمیل ذخیره خود در یک مقطع زمانی به خرید برنج اقدام کردند و همین اتفاق عامل دیگر افزایش قیمت برنج شد. آقاطاهر عامل سوم افزایش قیمت برنج را وقوع سیل کوچکی در منطقه بابل و بابلسر عنوان کرد و گفت: حدود یک ماه پیش وقوع سیل در این منطقه هم موجب افزایش قیمت برنج شد.

وی درخصوص دلیل گران شدن حبوبات در ماه‌های اخیر توضیح داد: با افزایش تقاضا در ماه محرم یا ماه‌های پرمصرف، به‌رغم وجود کالا به اندازه کافی در بازار، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که افزایش قیمت دلار هم عامل مؤثر دیگر بر افزایش قیمت حبوبات است، تصریح کرد: با توجه به این‌که بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات تأمین می‌شود، بنابراین افزایش قیمت دلار روی این موضوع اثرگذار بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها