رواج کم‌فروشی در صنایع غذایی

نبود نظارت کافی بر تولیدات غذایی، باعث ایجاد نوعی هرج و مرج در بازار این محصولات شده و برخی تولیدکنندگان با روش‌های مختلف از جمله بسته‌بندی غیرشفاف، اقدام به کم‌فروشی می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۲۲۷۴

به گزارش فارس، نمونه این اتفاق در مورد برخی نوشیدنی‌ها از جمله دوغ و دلستر و همچنین برخی محصولات شیرینی و شکلات مشاهده می‌شود.

به عنوان مثال، محصولاتی مانند دوغ بدون گاز با بسته‌بندی غیرشفاف و به گونه‌ای که میزان محتویات داخل بطری غیرقابل مشاهده است، تولید می‌شوند. به این ترتیب مصرف‌کننده تا زمانی که در یا پوشش روی بطری را باز نکند، متوجه خالی بودن بخشی از بطری نخواهد شد.

برخی از تولیدکنندگان در واکنش به این موضوع ادعا می‌کنند میزان محتویات با وزن درج شده روی آن یکی است، اما باید گفت که یکی از معیارهای موردنظر مصرف‌کننده برای خرید کالایی مانند دوغ، اندازه بطری و تصور فرد از میزان محتویات بطری بر این اساس است. به این ترتیب فروش کالا در بسته‌ای بزرگ‌تر از محتویات، نوعی کم‌فروشی محسوب خواهد شد.عرضه دلستر در بطری‌های یکسان اما اندازه‌های مختلف نیز از جمله نمونه‌های کم‌فروشی در صنعت غذاست. به طوری که دلسترهای تولیدی با یک برند مشترک در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و از بین هرچند بطری دلستر، یکی نسبت به بقیه از وزن کمتری برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها