به گزارش فارس، نمونه این اتفاق در مورد برخی نوشیدنیها از جمله دوغ و دلستر و همچنین برخی محصولات شیرینی و شکلات مشاهده میشود.
به عنوان مثال، محصولاتی مانند دوغ بدون گاز با بستهبندی غیرشفاف و به گونهای که میزان محتویات داخل بطری غیرقابل مشاهده است، تولید میشوند. به این ترتیب مصرفکننده تا زمانی که در یا پوشش روی بطری را باز نکند، متوجه خالی بودن بخشی از بطری نخواهد شد.
برخی از تولیدکنندگان در واکنش به این موضوع ادعا میکنند میزان محتویات با وزن درج شده روی آن یکی است، اما باید گفت که یکی از معیارهای موردنظر مصرفکننده برای خرید کالایی مانند دوغ، اندازه بطری و تصور فرد از میزان محتویات بطری بر این اساس است. به این ترتیب فروش کالا در بستهای بزرگتر از محتویات، نوعی کمفروشی محسوب خواهد شد.عرضه دلستر در بطریهای یکسان اما اندازههای مختلف نیز از جمله نمونههای کمفروشی در صنعت غذاست. به طوری که دلسترهای تولیدی با یک برند مشترک در اندازههای مختلفی عرضه میشوند و از بین هرچند بطری دلستر، یکی نسبت به بقیه از وزن کمتری برخوردار است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است