هفته نخست لیگ برتر بسکتبال با قهر و اعتراض بازیکنان تیم اراک آغاز شد

رستگاری تیم کاشان در وقت اضافی

تیم‌های خورستانی در نخستین روز لیگ برتر بسکتبال برابر رقبای خود به برتری رسیدند و یک بار دیگر اراده خود را برای ایستادن روی سکوهای اول و دوم لیگ برتر نشان دادند. پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان، قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته در اراک و آبادان برتری را به نام خود ثبت کردند و در دیگر دیدار روز نخست لیگ برتر که در تبریز برگزار شد، شهرداری این شهر برابر شهرداری کاشان تن به شکست داد. دو دیدار دیگر که قرار بود میان تیم‌های نیروی زمینی ـ دانشگاه آزاد و شیمیدر با شهرداری گرگان برگزار شود، بنا به درخواست دانشگاه و گرگانی‌ها به زمان دیگری موکول شد. رقابت‌های این فصل لیگ برتر بسکتبال را ده تیم برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۹

شوکه شدن از a.s

مهدی دوانی‌زاده که نخستین تجربه مربیگری خود را در لیگ برتر پشت سر می‌گذارد، می‌گوید: از تیمش انتظار بازی خوب برابر نفت آبادان را نداشته است. تیم a.s شیراز با هدایت دوانی‌زاده 88 بر 67 به نفت باخت اما سرمربی تیم شیرازی می‌گوید: تا سه دقیقه پایانی تیم برتر میدان بودیم اما وقتی بازیکن اصلی‌مان را به‌دلیل پنج خطایی شدن از دست دادیم روند برتری‌مان نیز از دست رفت. من از بازی بچه‌ها شوکه شدم چون ما دیر شروع کردیم و انتظار این بازی را از آنها نداشتم.

در این دیدار نماینده بسکتبال شیراز از ابتدا میزبانش را غافلگیر کرد و نیمه نخست با برتری 42 بر 39 این تیم همراه بود.

حماد سامری، سرمربی نفتی‌ها درباره این نیمه می‌گوید: بازیکنانم هنوز به هماهنگی نرسیده‌اند و این موضوع طبیعی است زیرا سجاد مشایخی بدون تمرین در ترکیب قرار گرفت و محمد حسن‌زاده فقط سه جلسه با ما تمرین داشت.

قهرمان با برد آمد

پتروشیمی بندر امام 76 بر 69 از سد شهرداری اراک گذشت، دیداری که با حاشیه‌هایی برای تیم اراکی همراه بود. شهرداری اراک با جابه‌جایی مدیران باشگاه منتظر حمایت‌های هیات مدیره کنونی است. در این مسابقه حامد آفاق و کوئنتین هاسلی بازیکن خارجی تیم اراکی به دلیل وصول نشدن مطالباتشان به میدان نرفتند.

پتروشیمی بندرامام مدافع قهرمانی اما در نخستین بازی سخت بیرون از خانه با یک پیروزی شیرین اراک را ترک کرد. مهران شاهین‌طبع، سرمربی این تیم می‌گوید تیمش خیلی بد بازی کرده است. او ادامه می‌دهد: البته بعد از جام باشگاه‌های آسیا این نوع بازی کردن تیم طبیعی بود و توقع آن را هم داشتیم.

مخفی‌کاری بی‌نتیجه

در تبریز سکوت مهران حاتمی پیش از آغاز لیگ برتر برای این مربی و تیمش بی‌حاصل بود و شهرداری تبریز در نخستین بازی مغلوب تیم تازه وارد شهرداری کاشان شد. تیم کاشانی که با مربیگری مجید صالحی به تبریز رفته بود، این مسابقه را در وقت اضافی با نتیجه 84 بر 80 به سود خود تمام کرد و با دو امتیاز باارزش از تبریز بازگشت. حاتمی تیمش را در سکوت خبری به استانبول برده بود اما این سفر و استخدام بازیکن خارجی در هفته نخست برابر تیم کاشانی که خارجی‌هایش هنوز نرسیده‌اند، نتیجه نداد.

کاردوست: باشگاه حواسش به ما باشد

اصغر کاردوست بازیکن تیم اراکی که شرایطی مانند حامد آفاق داشت، برخلاف هم تیمی خود ترجیح داد بازی کند و با 16 امتیاز، 12 ریباند و سه بلاک‌شات یکی از برترین‌ها بود. محمد اوجاقی، بازیکن تازه وارد تیم اراکی هم با 18 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیمش شد. کاردوست بعد از بازی با اشاره به مشکلات تیم گفته است: می‌گویند یکی برای همه و همه برای یکی. در تیم شهرداری اراک آن یکی ما هستیم که جانمان را می‌دهیم اما در همین ابتدای فصل باید از مشکلات صحبت کنیم. هیات مدیره و رئیس باشگاه هم حواسشان باشد که مشکلات سال قبل را یدک نکشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها