دو تصادف در یک هفته با دام‌ها در شرق کشور که باعث مرگ و مجروحیت سرنشینان خودرو شده بود، بحث دام‌های سرگردان در جاده‌ها را مطرح کرد. دام‌هایی که ناگهان در جاده مقابل شما ظاهر می‌شوند و تصادف با آنها علاوه بر تلف شدن حیوان باعث مرگ و مجروحیت سرنشینان خودرو می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۴

در مهم‌ترین حادثه نیز اردیبهشت امسال برخورد پراید با شتر و تریلر هفت کشته بر جای گذاشت. برخورد با گاو در جاده‌های شمال و تصادف با شتر در جاده‌های شرق کشور در سال‌های اخیر خبرساز شده بود.

در این رابطه صاحبان دام‌ها باید توجه داشته باشند در صورتی که دامی با خودرویی تصادف کند، باید با مالک دام به خاطر بی‌مبالاتی برای رها کردن آنها در سطح جاده یا خیابان برخورد شود، یعنی موضوع حادثه به صورت مکتوب به مقام قضایی اعلام شود تا قاضی برحسب صلاحدید و چگونگی تصادف تصمیم‌گیری کند. با توجه به افزایش این تصادفات در سال‌های اخیر این هفته سراغ این تصادف‌ها رفته‌ایم.

تصادف مرگبار با گاو

برخورد پژو با گاو در جاده سرچنار حادثه‌ساز شد. در این حادثه راننده پژو شب در حال رانندگی در جاده بود که ناگهان در تاریکی شب، با گاوی سیاه روبه‌رو شد. تلاش راننده برای متوقف کردن خودرو و جلوگیری برای برخود با گاو سیاه بی‌نتیجه ماند و پژو پس از تصادف با گاو متوقف شد. خودروهای عبوری با مشاهده این صحنه به کمک سرنشینان آن شتافتند و آنها را از داخل اتاق ماشین که متلاشی شده بود، خارج کردند. در این تصادف یکی از سرنشینان پژو جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر مجروح شد.

گاو داخل پراید

در تصادف عجیب و شاخ به شاخ شدن یک خودروی پراید با یک گاو، این حیوان تا کمر وارد کابین شده است. بر اساس آنچه سایت‌ها منتشر کرده‌اند، حیوان تا کمر داخل خودروی پراید می‌رود. سایت‌ها در حالی اعلام کرده‌اند این تصادف در ایران رخ داده که هیچ اطلاعاتی در مورد زمان یا مکان آن منتشر نشده است.

تصادف با گله گوسفندان

آبان سال گذشته انتشار عکس‌هایی از برخورد تریلر با گله گوسفندان خبرساز شد. در پی برخورد یک دستگاه تریلر با گله گوسفند در روستای صلوات‌آباد بیجار در روز جمعه 70 راس از گوسفندان تلف شدند. راننده تریلر در جاده در حرکت بود که ناگهان با گله‌ای از گوسفندان در مقابل خودرو روبه‌رو شد که مسیر را بسته بودند. راننده که هیچ راهی برای فرار نداشت، با این گله برخورد کرد و پس از طی مسافتی متوقف شد. در این تصادف 70 راس گوسفند تلف شدند.

کابوس تصادف با شتر

در آخرین حادثه برخورد پراید با شتر روز جمعه گذشته دو مصدوم بر جای گذاشت. این حادثه در 35 کیلومتری شهر دلگان رخ داد و بعد از اطلاع، ماموران امدادی اورژانس 115 دلگان با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند. یکی از مصدومان در محل حادثه درمان شد، اما مصدوم دیگر این حادثه برای ادامه درمان به بیمارستان خاتم شهرستان ایرانشهر اعزام گردید. در این حادثه راننده خودروی پراید به علت عدم توانایی در کنترل خودرو و عدم دقت کافی و توجه به جلو، با این شتر برخورد کرده است. محورهای مواصلاتی دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان به دلیل تردد شتر در حاشیه جاده، یکی از محورهای خطرآفرین این استان است، به طوری که شتر در این مسیرها به کابوس رانندگان تبدیل شده است.

7 کشته به خاطر تصادف با شتر

اردیبهشت امسال بر اثر برخورد پراید با شتر و به دنبال آن تصادف با تریلی در محور ایرانشهر به بم هفت نفر جان خود را از دست دادند.

پس از اعلام برخورد یک دستگاه سواری پراید با احشام در کیلومتر ۱۳ جاده ایرانشهر ـ بم گروه گشت تصادفات پلیس راه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شد. بررسی صحنه تصادف نشان داد یک دستگاه سواری پراید در این حادثه در شرایط جوی صاف و در راه دو طرفه خشک و هموار در حال تردد بود که به علت توجه نکردن راننده به جلو با یک نفر شتر و یک دستگاه کامیون کشنده ولوو برخورد کرده بود. علت این تصادف عدم توجه به جلو و بی‌احتیاطی راننده پراید و همچنین مالک احشام به دلیل رها کردن شتر در تاریکی شب بود که هر کدام به میزان ۵۰ درصد مقصر تشخیص داده شدند.

باز هم تصادف با شتر

سال گذشته هم رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از برخورد یک دستگاه خودروی پراید با احشام به دلیل توجه نکردن راننده به جلو در جاده چابهار ـ نیکشهر و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر خبر داد.

سرهنگ محمدرضا کورسی در تشریح این حادثه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پراید با احشام در کیلومتر 85 محور چابهار ـ نیکشهر گروه گشت تصادفات پلیس راه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شد. در این حادثه یک دستگاه سواری پراید در شرایط جوی صاف و در راه دو طرفه خشک و هموار و سالم در حال تردد بوده که به علت توجه نکردن راننده به جلو با تعدادی شتر برخورد می‌کند که در این حادثه یکی از سرنشینان سواری پراید بر اثر شدت ضربه وارده در محل جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها