فواید نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده صبحانه شاید بسیار بیش از انرژی دادن به شما برای آغاز یک روز باشد. مطالعات متعدد نشان می‌دهد، مصرف روزانه قهوه به شما کمک می‌کند، طول عمر بیشتر و زندگی سالم‌تری داشته باشید.
کد خبر: ۹۵۷۷۵۹

این درحالی است که شواهد علمی که نشان می‌دهد مصرف قهوه برای بدن مفید است، همچنان روبه افزایش است. یکی از تازه‌ترین مطالعات، حاکی است، مصرف قهوه نه‌تنها خطر مرگ ناشی از سکته قلبی را کاهش می‌دهد، بلکه حتی پس از تجربه یک آنفارکتوس حاد میوکارد نیز خطر مرگ با مصرف این نوشیدنی کاهش می‌یابد. این فقط یکی از دلایلی است که می‌تواند شما را به مصرف قهوه ترغیب کند. از نظر علمی، تاثیر قهوه بر سلامت ثابت شده است؛ تاثیراتی مانند افزایش طول عمر، سلامت کبد، مقابله با افسردگی، بهداشت و سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرطان، آلزایمر، پارکینسون، دیابت، نقرس، آسیب شبکیه و فلج چند‌گانه. مصرف قهوه همچنین باعث تقویت DNA می‌شود و دردهای ماهیچه‌ای را تسکین می‌دهد.

چرا قهوه تا این حد در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است؟ با وجود مطالعات متعددی که بارها قدرت قهوه را در جلوگیری از بیماری‌ها تایید کرده، سازو کار واقعی تاثیرات زیاد قهوه بر سلامت به طور کامل شناخته نشده است. کافئین یکی از ترکیبات مفید قهوه است، اما بیش از 1000 ترکیب دیگر در این نوشیدنی وجود دارد و دقیقا مشخص نیست، تاثیر مفید قهوه برای سلامت از کدام یک از این ترکیبات ناشی می‌شود. آنچه مشخص است، این که قهوه تاثیرات آنتی اکسیدانی قوی دارد و چنانچه یک مطالعه نشان می‌دهد، برای بسیاری افراد، بیش از هر منبع دیگری تامین‌کننده آنتی‌اکسیدان‌هاست. نکته مهم در مصرف قهوه این است که اضافه کردن شکر یا شیر، از تاثیرات مفید قهوه می‌کاهد و بهتر است این نوشیدنی به صورت تلخ مصرف شود. محققان دانشکده پزشکی هاروارد تاکید می‌کنند، ازمصرف شیرین کننده‌های مصنوعی و شیربدون چربی با قهوه خودداری شود.

منبع: Naturalnews.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها