شمال و جنوب این مملکت دریاست، معدن ماهی‌های خوشمزه و لذیذ اما با این وجود آن‌طور که گزارش‌های رسمی می‌گویند در حالی که سرانه جهانی مصرف ماهی و به طور کل آبزیان در دنیا به‌طور متوسط 16 کیلوگرم است در ایران این عدد از 6 کیلوگرم فراتر نمی‌رود.
کد خبر: ۹۵۶۴۱۰

نمی‌دانم چرا ما ایرانی‌ها همه‌اش دنبال کباب هستیم حالا جوجه کباب، کباب کوبیده، کباب برگ، شیشلیک، چنجه،‌ سلطانی و... که هزار و یک جور عوارض و بیماری را هم با خودشان دارند.

کارشناسان بر این باورند که برای مقابله با بیماری‌های شهرنشینی، تغییر و اصلاح الگوهای غذایی لازم است و آشتی با فرآورده‌های دریایی بویژه ماهی تا حد زیادی می‌تواند در این زمینه موثر باشد. برآوردها نشان می‌دهد میزان مصرف آبزیان در ایران با وجود منابع گسترده، تنوع ذخایر بسیار پایین‌تر از شاخص‌های جهانی است جالب است بدانید 22درصد مردم به‌طور میانگین یک نوبت در هفته، 11 درصد دو نوبت در هفته و تنها حدود 5 درصد جمعیت کشور بیش از 3 نوبت در هفته از آبزیان و فرآورده‌های وابسته به آن استفاده می‌کنند.

فراموش نکنیم غذاهای دریایی از منابع بسیار خوب تامین پروتئین محسوب می‌شوند و از نظر کمیت و کیفیت برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به انواع دیگر پروتئین‌ها دارد. یعنی به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب شده و تقریبا به طور کامل در بدن مصرف می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها