تالاب هورالعظیم استان خوزستان که چندی است با بحران خشکی و کم‌آبی روبه‌روست، هفته گذشته دچار آلودگی‌های نفتی ناشی از شکستگی خط لوله انتقال نفت هم شد، تا به عنوان زیستگاهی از هر نظر ناایمن برای پرندگان و آبزیانش تبدیل شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۹

به گزارش مهر، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این خصوص گفت: شکستگی خط لوله انتقال نفت از هورالعظیم به اهواز و آلودگی نفتی تالاب هورالعظیم به تلف شدن تعداد زیادی از پرندگان و آبزیان این تالاب منجر شد.

سیدعادل مولا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این خط لوله انتقال نفت متعلق به شرکت نفت اروندان (میدان نفتی آزادگان جنوبی) است که جمعه هفته گذشته دچار شکستگی شده و مقدار زیادی نفت از طریق یکی از کانال‌های فرعی وارد بخش جنوبی تالاب هورالعظیم شده است.

مولا یادآور شد: میزان نفتی که وارد هورالعظیم شده همچنین خسارتی که به تالاب، پرندگان و آبزیان آن وارد شده هنوز مشخص نیست و کارشناسان محیط زیست در حال برآورد آن هستند و شرکت نفتی مذکور هم باید جریمه خسارت وارد شده به محیط را پرداخت کند.

تالاب هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین‌النهرین، در جنوب غربی‌ترین نقطه کشور، در مرز عراق قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو‌ سوم آن در عراق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها